וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עסקה: תמונות חדשות של רון ארד

13.7.2008 / 19:07

התמונות הן ככל הנראה העדויות המאוחרות ביותר מארד. יחד עימן הועברו, במסגרת עסקת השבויים, גזרי מכתבים ויומן מקוטע. ברק: "מחויבים להמשיך לחקור את גורלו"

תאגיד כאן

.

שתי תמונות חדשות של רון ארד הועברו אמש (שבת) לתמי ארד, אשת הנווט השבוי. בערוץ 10 דווח, כי ארד נראה באחת התמונות כשהוא לבוש בפיג'מה, ואולי מאושפז בבית חולים.

ברקע תמונה זו נראה קיר ועליו כתוב חדית' שיעי, דהיינו סיפור המתעד את חייו של הנביא מוחמד. חלק מהמילים בטקסט כתוב בשפה הערבית וחלק בשפה הפרסית. לפי ההערכות, שתי התמונות מאוחרות יותר מהסרט בו קורא ארד לפעול לשחרורו - סרט שנחשב עד כה לעדות המאוחרת ביותר ממנו.

עוד הועברו עם התמונות גזרי מכתבים וקטעי יומן בלתי רצופים. כל הפריטים הועברו לישראל במסגרת עסקת השבויים עם חיזבאללה.

בערוץ 1 פורסמה התמונה השניה שהועברה אמש לידי תמי ארד, ובה נראה רון כשהוא מחייך, על רקע לא ברור של קיר ורוד. בתמונה זו הוא נראה מחייך, בניגוד לתמונה השניה, בה הוא נראה עצוב או סובל.

"מחויבים לברר את גורל ארד"

אמש הועבר לידי עופר דקל, הממונה מטעם ראש הממשלה על נושא השבויים, גם הדו"ח בעניינו של רון ארד. את הדו"ח העביר לדקל גרהארד קונראד, המתווך בעסקת השבויים מטעם האו"ם.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום לדו"ח ואמר, כי "הדו"ח על רון ארד כפי שהועבר על ידי חיזבאללה אינו נותן תשובה ברורה לגבי גורלו של ארד, ואינו פותר את הסוגיה. אנו מחויבים להמשיך לפעול ולברר את גורלו". ברק אמר את הדברים בתחילת פגישתו עם הגנרל ג'יימס ג'ונס, המתאם הביטחוני מטעם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס.

דו"ח החיזבאללה לגבי רון ארד, הכולל 80 עמודים, מפרט את מאמצי הארגון להתחקות אחר גורלו. נכללות בו עדויות של גורמים שחקר החיזבאללה בנסיון לברר לאן ומדוע נעלם ארד במאי 1988, שנה וחצי לאחר שנשבה על ידי הארגון השיעי "אמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully