וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי, ממריאים

פורינה

13.7.2008 / 12:51

רוצים לטוס ולא יכולים להפרד מהחתול? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לקחת אותו איתכם, בלי שיסבול יותר מדי

לחתול הרגלים קבועים וחשוב שילמד להסתגל לשינויים. אלה העומדים בנסיעות בצורה הטובה ביותר הם אלה שתורגלו לנסוע במכונית, ולזה צריך להתרגל. האימון האידיאלי צריך להתחיל בינקות, והוא חייב להיות חוויה חיובית לחתלתול. תחילה, אפשרו לחתלתול לשבת במכונית, פשוט כדי שיתרגל לסביבה. אחר כך צאו איתו לנסיעה קצרה מדי יום, אפילו עד קצה הרחוב בלבד. אם הוא אינו מצליח להתרגל לנסיעה וליהנות ממנה, אולי שניכם תשמחו יותר אם הוא יישאר בבית. במקרה זה, חפש מטפל אחראי או אכסניה מתאימה.

אם החתול מצטרף בכל זאת, הזמינו מקום זמן סביר לפני הנסיעה, בעיקר בחודשי הקיץ או בתקופת החגים. המדיניות בנוגע לחתולים משתנה ממקום למקום וממלון למלון. חשוב לברר האם חתולים מתקבלים בברכה במקום בו אתה מתכוון לשהות. אל תשאירו את החתול לבדו בזמן שהותך במלון. אם, למשל, תכנס עובדת המלון לחדר והחתול יבהל, הוא עלול להיכנס לפאניקה ולברוח. אם, מסיבה כלשהי, עליך לעזוב את החדר לזמן קצר, שים אותו בתוך התיבה שלו או תלה מחוץ לחדר שלט: "נא לא להפריע". אם החתול אינו בתיבתו או במקום מוגן, מומלץ לקשור אותו ברצועה עם רתמה (לא קולר). שינוים תכופים בסביבתו של החתול בזמן הנסיעה עלולים לפגוע בתחושת הביטחון שלו. התייחסות אוהבת, מבינה וסבלנית נחוצה כדי לטעת בו בטחון ולגרום לו להיות בן-לוויה טוב לנסיעה.

ההכנות

קודם כל, ודאו שכל החיסונים שלו בתוקף. הווטרינר שלך יספק לך אישור על בריאותו, שיידרש אם בכוונתך לטוס, ובוודאי אם אתה מתכונן לחצות גבולות בינלאומיים. הוכחות לחיסונים יידרשו ממך גם כאשר יהיה עליך לאכסן את חתולך במהלך הטיול. לכן, נשיאת מסמכים אלו עמך חיונית. אין להאכיל את החתול כשלוש שעות לפני היציאה. האכל אותו זמן קצר אחרי ההגעה, אלא אם כן הנסיעה ארוכה מאד. במקרה כזה, תנו לו חטיף ושתייה במהלך הנסיעה. אם בתחנת היעד שלך לא ניתן למצוא את המזון שהוא מורגל אליו, קח עמך את מזונו כדי ששינוי פתאומי בתזונה לא יגרום לו לקלקול קיבה. אם החתול רגיל לענוד רצועת צוואר, הצמד אליו תג הנושא את פרטי הזיהוי שלו, הכוללים את שמו, את שמך, את כתובת המגורים ומספר הטלפון שלך, ואם ניתן, גם את הכתובת ומספר הטלפון של אתר החופשה שלך. בנוסף, קח עמך תמונות של החתול ורשום לעצמך את סימני הזיהוי שלו,כגון: גובהו משקלו, צבעיו וכל סימן היכר אחר.

חתול במכונית

אם לוקחים חתול לנסיעה במכונית, חשוב לקחת תיבה סגורה לנסיעה. התיבה חייבת להיות חזקה, מאווררת ובטוחה מפני פתיחה ובריחה. לפני היציאה הניחו אותה בסביבת החתול כדי שיתרגל אליה. תוכל לפרוש בתוכה שמיכה או להניח צעצוע שהוא אוהב כדי לעזור לו להסתגל אליה. בימי הקיץ יש לדאוג שהתיבה לא תהיה חשופה לקרני השמש, העלולות לגרום לחימום יתר. אחת הסכנות הגדולות לחתול היא השארתו במכונית סגורה ביום חם, אפילו למספר דקות. מחסור באוויר עלול לגרום למכת חום, מחנק ומוות. אם אין לך ברירה, השאירו במכונית לזמנים קצרים בלבד, במקום מוצל. השאר את החלונות פתוחים מספיק כך שיאפשרו זרימת אוויר. השאר את החתול בתוך התיבה ובדוק את מצבו לעיתים קרובות.

חתולים עלולים גם עלול לסבול גם מבחילות בנסיעה. אם התנסית בכך בעבר ואין לך ברירה אלא לקחת את החתול עמך, התייעץ עם הווטרינר שלך לגבי דרכי מניעת הבחילות. אם הנסיעה היא לשמונה שעות או יותר, אפשר לחתול הזדמנות לעשות את צרכיו לפחות כל שלוש או ארבע שעות. אם החתול עלול לעשות את צרכיו בתיבה, רפד את רצפתה בניר עיתון ועליו שכבת חול, כך שאם יעשה שם את צרכיו, אפשר יהיה להחליף את המצע בקלות.

חתולים על מטוס

ראשית, בדקו מה הם האישורים הדרושים לחתול ביעד. הדרישות לאישורים שונות בחברות התעופה השונות ובמדינות השונות. קיימות שתי אפשרויות עיקריות לטיסה: ישנן חברות תעופה המאפשרות לחתול לטוס יחד עם בעליו, אם הוא נתון בתוך תיבת נשיאה המתאימה בגודלה לחלל הנמצא מתחת למושב בעליו. אפשרות אחרת היא לרכוש או לשכור תיבת טיסה מיוחדת בהתאם לתקנות ולאכסן את החתול בתא המטען. לכמה מחברות התעופה יש מגבלה במספר החיות שהן מוכנות להטיס, ולכן יש להזמין מקום מוקדם ככל האפשר. חשוב מאוד להביא כרית או שמיכה כדי לפרוש על רצפת התיבה, ולוודא שכלי מים מחובר לדלת התיבה. כלי המים חייב להיות עמוק דיו ולא מלא עד גדותיו כדי שהמים לא ישפכו החוצה. בטיסה קצרה עדיף להוציא את כלי המים מהתיבה ולקחת אותו איתך, כדי שתוכל להשקות את החתול בתום הטיסה.

כדי להפחית את סיכוני הטיסה, רצוי להימנע מזמני טיסה עמוסים, כאשר העיכובים וזמני ההמתנה מתארכים. נסיעה במזג אוויר קיצוני יכולה לסכן את החתול, משום שהוא עלול להמתין זמן רב להטענת המטען ולפריקתו. תכנן טיסה בה יש מינימום הפסקות והחלפות של מטוסים. חיות-מחמד נוטות לישון בטיסות, אבל בזמן הפסקות והחלפות מטוסים הן נוטות להיכנס לפחדים. מתקני שדות התעופה שונים ממקום למקום והחיות עלולות להיות מונחות עם המטען בשמש ובגשם ללא הגנה מתאימה וללא אוכל ומים במשך שעות ההמתנה הארוכות בין הטיסות.
בסיום הטיסה אסוף מיד את חתולך. הטיסה היא הדרך המהירה ביותר להגיע ממקום למקום, אבל ישנם סיכונים לגורי חתולים, לחתולים מבוגרים או לחתולים חולים. היוועץ תמיד עם הווטרינר שלך אם יש לך ספקות בנדון ולפני כל החלטה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טיסה ליעדים רחוקים במיוחד

אם אתה מתוכננת טיסה לארץ אחרת, זכור שארצות מסוימות דורשות הסגר של חיית-המחמד, על חשבונכם (ועל חשבון מצפונכם). להלן שמות הארצות הדורשות הסגר ומספר ימי ההסגר הנדרשים: הוואי – 180 ,הונג-קונג – 180 ,ירדן – 42 ,קוריאה - 21 מלטה- 180 , מאוריציוס – 180 , נורבגיה – 120,פנמה – 180, סינגפור – 180, שבדיה – 120, בריטניה – 180.

בעת החזרה, משרד ההסגר במכס ידרוש ממך מסמכים ויבדוק את חתולך. נדרש מעצר-בית לכל חיית-מחמד שרכשת במדינה אחרת. בדרך-כלל יהיה זה הסגר בביתך ולא במתקני הסגר רשמיים. חיות-מחמד שנרכשו במדינה אחרת נדרשות לאישורים המורים על חיסונים, על בריאות תקינה ועל תשלום המכס עבור היבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully