וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו הזמן לפרק את חיזבאללה מנשקו"

פנחס וולף

8.7.2008 / 18:07

שרת החוץ לבני סיירה בצפון עם שר החוץ האיטלקי, והדגישה בפניו את הצורך של הכוח הבינלאומי בדרום לבנון למנוע הברחות

"יש עכשיו הזדמנות לפרק את החיזבאללה מנשקו, ואסור שנאבד אותה" - כך אמרה היום שרת החוץ ציפי לבני (קדימה) במהלך סיור בגבול הצפון עם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני. לדבריה, "אם לא נעשה את זה עכשיו, זה יהיה קשה הרבה יותר אחר כך. בדרום לבנון היום כוח יוניפי"ל עובד".

שרת החוץ הוסיפה כי "המצב בדרום לבנון השתנה, אבל התפקיד של הקהילה הבינלאומית הוא לעמוד על מימושה של החלטה 1701. המצב בו יש ארגון טרור שחבר בממשלה שנתפסת כלגיטימית הוא בלתי אפשרי. חיזבאללה, שמתיימר להיות שותף קואליציוני בלבנון, היה צריך להסביר אחרי המלחמה לתושבים הלבנונים בכפרים כאן, למה הם שילמו את המחיר של המלחמה. וגם בשבועות הקרובים - כשאני מקווה שנשלים את עסקת השבויים - הם יצטרכו להסביר להם את זה שוב. חיזבאללה לא מייצג את האינטרסים של העם הלבנוני".

שרת החוץ אמרה כי היא הביאה את שר החוץ האיטלקי לסיור בגבול כדי להראות לו את המצב בדרום לבנון. החודש ימלאו שנתיים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. "לאיטליה יש תפקיד חשוב ככוח מוביל בכוח הרב לאומי", הסבירה. "הבהרתי לו שצריך להפסיק את חימוש החיזבאללה מגבול סוריה - לבנון".

השר פרטיני אמר בתגובה, כי הוא "מקווה שעכשיו, כשמוקמת ממשלה חדשה בלבנון, אפשר יהיה לדבר איתה. יישום החלטה 1701 הוא הפתרון היחיד והאופציה הטובה ביותר להסדיר את המצב באזור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully