וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הציעה לשחרר רק אסירי חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.6.2008 / 8:50

בכיר בחמאס מסר לעיתון "אל-חיאת" כי חמאס סרב להצעה ישראלית, כי תשחרר 450 אסירים מהארגון במסגרת עסקת שליט

"חמאס סרב להצעה ישראלית לעסקת חילופי שבויים, שבמסגרתה ישוחררו 450 אסירים פלסטינים מחמאס מתוך הרשימה שהגיש לה חמאס" – כך מסר בכיר בארגון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון. הבכיר אמר כי הממונה על המגעים לשחרור החיילים החטופים, עופר דקל, הודיע למתווכים המצריים כי ישראל מוכנה לשחרר 450 אסירים בתנאי שכולם חברים בחמאס ולא בארגונים אחרים.

"המצרים עדכנו אותנו בתנאים של ישראל ואנו אמרנו כי אנו מסרבים לתנאים אלו", הוסיף הבכיר. לדבריו, ישראל מכשילה את עסקת חילופי השבויים. "אנו לא ממהרים (לגבש עסקה – נ.י). יש לנו זמן וסבלנות עד שנגיע לעסקה טובה".

הבכיר גילה עוד כי ישראל מסרבת לשחרר מספר אסירים, ביניהם בכירי חמאס יחיא סנוואר ורוחי מושתהא, בכיר פתח מרוואן ברגותי והאסיר הלבנוני סמיר קונטאר. לדברי הבכיר, ישראל עומדת על כך שקונטאר ישוחרר במסגרת עסקה עם חיזבאללה.

לדברי הבכיר, ישראל לא תוכל לעצור מחדש את האסירים הפלסטינים שישוחררו בעסקת שליט. "אחד מסעיפי ההסכם קובע כי יוסרו כל סעיפי ההאשמות המשפטיות נגדם ולכן אין שום סיבה לעצור אותם מחדש".

בתוך כך, מקור מצרי בכיר מסר לעיתון כי ישראל הציעה למצרים להעביר אסירים פלסטינים עם דם על הידיים לעזה או לחו"ל, אולם המצריים וחמאס דחו את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully