וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסטה ריקה: גן העדן נהרס בגלל התיירות

22.6.2008 / 4:37

הבנייה המואצת והתעלמות מהגבלות, מתחילות להרוס את מה שנחשב לגן עדן אקולוגי. אוכלוסיית הקופים במדינה הצטמצמה בחצי

החוף הצפון מערבי של קוסטה ריקה, שהיה פעם ביתם של קופים, צבים וחיות בר נדירות אחרות, מתפתח במהירות כה רבה, שהוא מצליח להכתים את שם המדינה בקרב התיירים האקולוגים.

כ-1.4 מיליון בני אדם מבקרים במדינה העשירה ביותר במרכז אמריקה בכל שנה. אך בניגוד לעבר, הם אינם מגיעים רק לפארקים שבה, המהווים בית לכחמישה אחוזים מכלל מיני החיות והצמחים על כדור הארץ. התיירים החדשים מחפשים גם נדל"ן, חול וגלישת רוח.

נמל תעופה חדש וגדול והקירבה לארצות הברית, הביאה לבנייה מואצת שמומחים לאיכות הסביבה מפחדים שתהפוך את המדינה הפסטורלי למזוהם ומלוכלך, כפי שהפכה את קנקון במקסיקו. "התפתחות הבנייה ללא כל מחשבה מוקדמת עלולה לפגוע במוניטין המדינה כחלוצה בתחום התיירות האקולוגית", אמרה תושבת המדינה.

במהלך 12 השנים האחרונות, איבדה קוסטה ריקה כחצי מאוכלוסיית הקופים שבה, בשל התפתחות הבנייה אל שטחי המחיה שלהם. זיהום האור מהעיר טמארינדו, הופך את החיים קשים במיוחד לצבים הנדירים שבמדינה. האורות שבעיר מבלבלים את הצבים הקטנטנים, וגורם להם להגיע למקורות האור במקום לים, בו הם מוגנים מפני טורפים.

אך על אף חשיבות הטבע במדינה הפסטורלית, לתיירות תפקיד כלכלי חשוב. מפתחי קרקעות במדינה מצביעים על התרומה האדירה של הבנייה לכלכלה. מלבד הרווח הכלכלי, הבנייה והתיירות הגדלה, יצרו מקומות עבודה חדשים. "המקומיים מאושרים, משום שכעת הם יכולים להחזיק בעבודה הגונה ומכניסה", אמר דניס שאנט, סוחר קרקעות קנדי המוכר דירות שמחירן מגיע עד ל-2.5 מיליוני דולר.

את מיקומה של קוסטה ריקה בראש טבלת התיירות האקולוגית, לוקחת פנמה השכנה. "קוסטה ריקה כבר לא יכולה להציג עצמה כגן עדן אקולוגי משום שמשקיעים חופשים לפתח יותר ויותר פרויקטים ללא כללים ברורים", הזהיר ארגון המלונות בקוסטה ריקה בדו"ח שפרסם בחודש מאי.

נשיא המדינה, אוסקר אריאס, שממשלתו רוצה להפחית את פליטת הפחמן במדינה לאפס אחוזים עד שנת 2021, החלה לערוך ביקורת על מלונות חדשים ולסגור בתי עסק המפרים את ההגבלה על הבנייה בקרבת החוף. "ג'אקו וטמארינדו יצאו מכלל שליטה", אמר אריאס, "אך המדענים שלנו עובדים על דרכים כדי להבטיח פיתוח שיתאים עצמו לטבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully