וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "תקיפה ישראלית היא בלתי אפשרית"

דובר הממשל האירני שב והדגיש כי ארצו לא תפסיק את תוכנית הגרעין. גורם מדיני ישראלי: אם תיכשל הדיפלומטיה ישראל תנקוט באמצעים צבאיים כדי להפסיק את תוכנית הגרעין של אירן

"תקיפת אירן על ידי ישראל היא בלתי אפשרית", כך אמר היום (שבת) דובר הממשל האירני גולאם חוסיין עלאם. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי חוסיין גולאם כינה את ישראל כמשטר מסוכן ליציבות באזור. בסוגיית תוכנית הגרעין האירני שבה אירן והדגישה כי היא אינה מתכוונת לנהל משא ומתן על הפסקת התוכנית. "הפסקת העשרת האורניום, אין מאחוריה כל הגיון מבחינתנו, והמשך המשא ומתן לא יהיה על בסיס הדרישה לעצור את תוכנית הגרעין"..

גורמים דיפלומטים באו"ם אמרו, כי המעצמות הציעו לטהרן להיכנס למשא ומתן על תוכנית הגרעין שלה ולא להחריף את הסנקציות נגדה, אם תקפיא את העשרת האורניום שלה למשך חצי שנה.

גורם מדיני בישראל הזהיר היום כי "אם הדיפלומטיה לא תקצור פירות, ישראל תנקוט באמצעים צבאיים כדי להפסיק את תוכנית הגרעין של אירן". בראיון לטיימס הבריטי התייחס הגורם לדיווח על התרגיל הצבאי שערכה ישראל כדי לדמות תקיפה באירן, ואמר כי " זאת הייתה חזרה גנרלית, ועל האירנים לקרוא את התסריט הצפוי לפני שהם ממשיכים בתוכנית הגרעינית שלהם".

אמש הזהיר יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מוחמד אל בראדעי כי "מהלך צבאי נגד אירן יהיה הדבר הגרוע ביותר שניתן להעלות על הדעת". בראיון לרשת "אל-ערבייה" הוא הוסיף כי אם אירן תותקף הוא יתפטר מתפקידו. לדבריו, "מהלך צבאי נגד אירן יסחוף את כל האיזור למערבולת ויגרום דווקא למתן לגיטימציה לפיתוח מואץ של נשק גרעיני באירן".

דובר משרד החוץ האמריקאי שון מקמורק הגיב אתמול על הדיווח באמרו כי "ארה"ב הבהירה לישראל כי היא תומכת בפיתרון שקט ודיפלומטי לגרעין האירני". לדבריו, "עמדת ארה"ב בנוגע לגרעין האירני ברורה והבהרנו אותה במספר הזדמנויות בעבר - אנו שואפים לפתרון דיפלומטי".

לפי הדיווחים שהתפרסמו ב"ניו יורק טיימס", ישראל ערכה תרגיל המדמה תקיפה באירן בו השתתפו כ-100 מטוסי F-15 ו-F-16 שערכו תמרונים במזרח הים התיכון וחופי יוון בתחילת החודש. צה"ל הודיע כי חיל האוויר מתאמן בקביעות למשימות שונות כדי להתמודד מול האיומים שניצבים מול מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully