וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה מהיטלר בארמון בקטמנדו

15.6.2008 / 16:46

לאחר ביטול המלוכה בנפאל, הוחלט להפוך את הארמון בקטמנדו למוזיאון, בו תוצג, בין השאר, מכונית שהוענקה למלך נפאל ע"י היטלר

מכונית יקרת ערך, אותה קיבל במתנה מלך נפאל מאדולף היטלר, תוצג עתה בארמון המלכותי בבירה קטמנדו לאחר שזה ייהפך למוזיאון. לפני כחודש ביטלה האסיפה הלאומית החדשה את שלטון המלוכה במדינה לאחר 240 שנים והדיחה את המלך גיאננדרה מתפקידו.

לפי גורמים בכירים, המכונית, מדגם "מרצדס בנץ" משנת 1939, שהוענקה על ידי המנהיג הנאצי למלך טריבהובן, סבו של גיאננדרה, מעלה מזה שלוש שנים חלודה בשטח ארמון "נרייאנהיטי". זאת לאחר שמכללה למכונאות בקטמנדו, שהשתמשה בה כמכונית אימונים, הודיעה כי אין לה מספיק כסף על מנת לשפץ את המכונית העתיקה. אך כעת, לכבוד פתיחת המוזיאון, נעשים מאמצים להציג את המכונית בארמון.

היום (ראשון), ראש הממשלה הנפאלי גיריג'ה פראסד קוירלה בן ה-83 נכח באירוע הציבורי הראשון שאורגן אי פעם בתוך הארמון. באירוע נכחו גם מנהיגי המפלגה המאואיסטית, שניהלו בעבר מלחמת אזרחים בת עשור להדחת המלך.

קוירלה אמר כי על נפאל להתגאות בכך שהמלך עזב את הארמון ללא כל שפיכות דמים. "זהו אירוע היסטורי וחסר תקדים", אמר בעוד הדגל הלאומי החדש של נפאל מונף על גבי הארמון. "העולם צופה בנו כעת בהשתאות ורוחש לנו כבוד", הוסיף. על הארמון נתלה גם שלט בו כתוב "מוזיאון ארמון נרייאנהיטי".

המכונית וחפצים אחרים בעלי ערך שהיו בבעלות המלך לשעבר גיאננדרה כגון הכתר והשרביט, עברו לידי הממשלה ויהוו מקור משיכה מרכזי במוזיאון, אמר גובינדה פראסד קוסום, האחראי על הכנת רשימת מלאי של הרכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully