וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא העבירה לרשות את כספי המסים

8.6.2008 / 22:21

ישראל לא העבירה לרשות הפלסטינית 60 מיליון דולר מהחזרי המס השייכים לה. הסיבה: פיאד פעל נגד הידוק הקשרים בין ישראל לאיחוד האירופי

הרשות הפלסטינית לא שילמה בחודש האחרון משכורות לעובדיה, לאחר שישראל החרימה את החזרי המס שהיו אמורים להיכנס לקופת הרשות. "עד עתה לא קיבלנו מישראל את הכסף שהובטח לנו, ולא יכולנו לשלם משכורות", אמר בכיר פלסטיני. הוא הוסיף כי "הרשות לא תוכל לשלם משכורות גם בחודשים הבאים אם ישראל לא תחזיר את סכום הכסף שהחרימה.

מקור מדיני ישראלי אישר כי הכספים לא הועברו לרשות הפלסטינית בתגובה ללובי שהפעילו בכירי הרשות נגד הידוק הקשרים בין ישראל לאיחוד האירופי. לדבריו, סכום הכסף שנשאר בידי ישראל עומד על כ-60 מיליון דולר.

הבכיר הישראלי התייחס למכתב ששלח ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד בסוף חודש מאי לאיחוד האירופי בו הוא ביקש שלא לאשר את הצטרפותה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה כלכלי. פיאד הסביר במכתבו כי "ישראל מפרה את החוק הבינלאומי ומרחיבה התנחלויות בגדה המערבית".

החזרי המס מהווים מקור עיקרי בתקציב הרשות הפלסטינית ומשמשים לתשלום המשכורות ל-165 אלף עובדיה בגדה המערבית. עד כה במשרד החוץ הסבירו את אי העברת הכסף ב"סיבות טכניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully