וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "הסתיים השלב הראשון בעסקה"

ניר יהב, יהושע בריינר ופנחס וולף

1.6.2008 / 18:02

הארון ובו חלקי גופות החיילים, שהועבר הבוקר מלבנון תמורת המרגל נסים נאסר, הגיע למכון לרפואה משפטית, שם יחלו במלאכת הזיהוי

(וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

"הסתיים השלב הראשון בעסקת חילופי השבויים בין חיזבאללה וישראל" – כך הצהיר אתמול בערב (ראשון) ארגון חיזבאללה בהודעה שהתפרסמה ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון. "השלב כלל את שחרורו של האסיר נסים נאסר מבית הכלא בישראל, בתמורה להעברת חלקי גופות של חיילים ישראלים שנהרגו במלחמת לבנון השנייה".

שר החוץ הגרמני ד"ר פרנק שטיינמאייר, המבקר בלבנון, הביע תקווה כי העברת חלקי הגופות מחיזבאללה לישראל הן צעד לקראת עסקה לחילופי אסירים. בקול ישראל דווח כי שטיינמאייר אמר כי היום נעשו צעדים ראשונים בכיוון זה ויש לקוות שהם ייצרו דינמיקה חיובית ואמון הדדי. הוא הדגיש כי השמירה על החשאיות היא אינטרס של שני הצדדים.

בתוך כך, הארון ובו חלקי הגופות שהועברו אתמול בבוקר מלבנון לישראל, הגיע למכון לרפואה משפטית באבו כביר. כעת יחלו עובדי המכון במלאכת זיהוי חלקי הגופות. הארון ובו חלקי הגופות, הועבר למכון לרפואה משפטית באבו כביר, לאחר שנבדק על ידי צוותי הרבנות הצבאית, שאישרו כי הארון אכן מכיל חלקי גופות. ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל האלוף אלעזר שטרן, מינה צוות מיוחד שיעדכן את המשפחות השכולות בהתקדמות זיהוי חלקי הגופות. בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לידיעות.

חיזבאללה מסר את שרידי גופות של חיילים ישראלים, שנהרגו במלחמת לבנון השניה, לצלב האדום. וואפיק סאפה, קצין ביטחון בחיזבאללה, דיווח על שחרור חלקי הגופות בנקורה, עם הגעתו למקום של המרגל הלבנוני נסים נאסר. "אנו מעבירים שרידים של מספר חיילים ישראלים שנהרגו במלחמה ביולי 2006 וגופותיהם נותרו בשטח לבנון", אמר סאפה. השרידים, שהוחזקו בתוך ארון, הושמו בכלי רכב של הצלב האדום, שאישר את הפרטים.

לוואלה! חדשות נודע, כי לאחר סיום ריצוי עונשו של נסים נאסר הוא הועבר ללבנון ובאותו מעמד העביר החיזבאללה ארון לחיילי צה"ל בטענה כי יש בתוכו חלקי גופות של חיילים ישראלים והדברים נבדקים. לפני מספר חודשים חיזבאללה פרסם כי יש בידו חלקי גופות. זאת, למרות שחללי מלחמת לבנון נקברו לאחר אישור הלכתי ואישור המשפחות.

נאסר הועבר ללבנון

מדינת ישראל הצהירה אז כי לא תנהל מו"מ על כל אותם חלקים והעברת הארון היום היא ככל הנראה מחווה, והיא איננה חלק מעסקה לשחרור החטופים. ייתכן מאוד שחלק מחלקי הגופות שלכאורה מדובר בהם נפלו באירוע הפלת מסוק היסעור במהלך המלחמה. גורם ביטחוני מסר כי הארון עם חלקי הגופות שהועבר מלבנון לישראל, אינו חלק מעסקת החזרת החיילים החטופים. הגורם הוסיף כי הנושא של החזרת חלקי גופות לא הועלה כלל בדיונם על החזרת החטופים.

המרגל היהודי-לבנוני נסים נאסר, שהועבר בתמורה לחלקי הגופות, השתחרר היום בבוקר מהכלא הישראלי. נאסר הועבר ללבנון במעבר הגבול בראש הנקרה, לאחר שסיים לרצות את שש שנות המאסר שנגזרו עליו בעוון ריגול לחיזבאללה. שחרורו מתפרש כמחווה לקידום עסקת חילופי שבויים עם הארגון. נאסר סיים לרצות את עונשו לפני כחודש ומאז הוא הוחזק במעצר מנהלי.

נאסר התקבל בקריאות שמחה בעיירתו באזוריה. אלפי בני אדם החזיקו פרחים וקראו לעברו קריאות שמחה. נאסר התקשה לעבור בין ההמון אל ביתו שבכפר. קודם לכן, נערך עבורו טקס במעבר נאקורה לאחר שעבר ללבנון. עשרות אישים מחיזבאללה הגיעו לטקס, כשהבכיר שבהם הוא אחראי איזור הדרום בארגון השייח' נביל קאוק. האחרון מסר את ברכתו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, והבהיר כי שחרור האסירים עומד בראש סדר העדיפויות של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully