וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בקפלן: "חיי רופאים הפכו הפקר"

נעמה טלמור

28.5.2008 / 16:31

מטופל דקר הבוקר את רופאו, ופצע אותו בינוני עד קשה. הרופאים קראו להפסיק את "האלימות הגואה" וישביתו מחר את ביה"ח ל-24 שעות

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

.

"צר לנו שחיי הרופאים הפכו להיות הפקר וישנה אלימות גואה כנגד צוותים רפואיים ועובדי ציבור בכלל", אמר אחר הצהרים (רביעי) פרופ' ציון חגי, יו"ר ועד רופאי בית החולים "קפלן" ברחובות, בעקבות פציעתו באורח בינוני עד קשה של רופא במחלקה האורולוגית בידי מטופל. "אני קורא מעל במה זו לממשלה ולרשויות החוק להתכנס ולקבוע מדיניות להעלמת התופעה".

הבוקר נדקר הרופא במחלקה האורולוגית באמצעות מברג, לאחר שמטופל בן 64 הגיע בשעות הצהרים לבדיקה שגרתית, ומשהסתובב הרופא בכדי להוציא את תיקו הרפואי של המטופל, תקף אותו המטופל מאחור. הרופא נמצא מוטל בחדרו כשהוא מדמם מבטנו, והוא סובל מפגיעה נוירולוגית בעמוד השדרה. הרופא הועבר לבית החולים "שיבא" בתל השומר להמשך טיפול.

מחר ישבית ועד הרופאים את בית החולים החל מהשעה שמונה בבוקר ועד לשמונה בבוקר למחרת. פרט לניתוחים דחופים, חדרי לידה, והמכונים האונקולוגי וההמטולוגי, לא יינתנו שירותים לקהל הרחב.

מנתוני ההסתדרות הרפואית עולה, כי בישראל נרשמות בין 800 ל-1,000 תקיפות של צוות רפואי בכל שנה. רק אתמול התרחש אירוע תקיפה בבית החולים "ברזילי" באשקלון, בו התפרעו כ-40 בני משפחה וחברים של אדם שנפטר. 22 שוטרים ומאבטחים נדרשו בכדי לפזר את המתפרעים. הצוות הרפואי נאלץ לנעול עצמו בחדר פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully