וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל כלול: מדריך הדילים השלם

אילן שניג

24.5.2008 / 15:28

עם פרוץ הקיץ יצא אילן שניג לסיור עיתונאי אמיץ בקלאבים של אנטליה, קמר ובלק התורכיים, וחזר עם המילון העונתי לנופש

ארוחת צהריים

מגיעה בדיוק לאחר הלייט ברייקפסט ולפני הקופי טיים.

אתר בנייה בריביירה הטורקית

עוד מלון חדשני, מפואר ומרהיב כפי שלא ראיתם עד כה.

בופה

נוכח כל העת. תיור סביב הבופה הוא הספורט העיקרי שלכם במהלך הנופש. גם כשלא רעבים, חייבים לדעת מה יש למלון להציע. אני לא זוכר שבארץ אני אוכל קורנפלקס, אומלט, מאפה טורקי ונקניקיות לארוחת בוקר, אבל היי - אף פעם לא מאוחר לרכוש הרגלים חדשים.

בוטיקים במלונות

אינם פועלים על פי קווי ההיגיון הכלכליים ששרירים מחוץ למלונות. במלונות בתורכיה המיוזעת, למשל, תוכלו למצוא מעילי פרווה וסוודרים מקשמיר. ההגדרה ההולמת אותם היא נס כלכלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בריכה

פעם היתה מיועדת לשחייה. כיום משמשת בעיקר כתפאורה הכרחית וכמרכז קליטה של ילדים ממגלשות המים. בתי מלון הם עולם ומלואו וככאלה כ-70% מהם מכוסים מים.

דיוטי פרי

מהרגע בו סיימתם לקנות (דברים שתמיד כדאי שיהיו בבית, כי אחר כך בסופר הם עלולים לעלות עוד כמה שקלים, ועוד לעבוד בטעות), הנופשון הוא סוג של ספירה לאחור אל שמירת הקניות בדיוטי - המקום שבו אתה נותן פתק קטן ומקבל תמורתו עולם ומלואו, כאילו לא קנית זאת בכסף טוב רק לפני חמישה ימים.

הכל כלול

חוץ מהדברים השווים באמת, כמובן. מצנחי רחיפה, צלילה, שיט מפרשיות, באולינג, סנוקר ומסאז'ים היישר מגן עדן: כל אלה ועוד מציע לכם המלון בתוספת תשלום צנועה של מאות יורו. ב"הכל כלול" מדובר בדרך כלל רק על אוכל, והרבה (ראו: בופה).

ועדי עובדים

קבוצות ישראלים קולניות שמשתלטות על המלון ומוציאות ליתר האורחים את החשק לחיות. רצוי במיוחד לבדוק מראש שבמלון שלכם לא מתארחת קבוצה של "מקורות" או של חברת חשמל, כי אז, בנוסף לכל, תקנאו במשכורות שלהם.

זוויות צילום בברושורים

רק צלם יחסי הציבור התוודע אליהן בדרך מסתורית. איכשהו בשטח זה קצת פחות נקי, ועם טיפה יותר ילדים מעצבנים בפריים.

זמן

היחסיות שלו מעולם לא בלטה יותר. ביום הראשון לנופש הזמן לא זז; שלל תנוחות על מיטת השיזוף, וקריאת לו"ז החוגים של המלון בפעם העשירית רק מדגימות את זה. ככל שעוברים הימים משתלט מימד זמן אחר, ופעולות שעד כה לקחו חמש דקות כמו מקלחת, לוקחות שעתיים וחצי, אם להביא בחשבון את זמן מילוי הג'קוזי.

חו"ל

לא ייאמן, אבל עדיין מילת קסם. מה מותר השופינג באנטליה מקניות בשוק הכרמל? נו באמת, ברור איפה יש יותר סטייל. רביצה בחוף שרתון או נופש בחוף בריביירה הטורקית? ברור מה לוקח.

טלפון נייד

כך תזהו את הישראלי בחו"ל (ע"ע).

ישראלי בחו"ל

תזהו אותו לפי טלפון נייד, סנדלי שורש או נעלי ספורט לבנות. אם כל זה לא יעזור, תזהו אותו באמצעות צעקות בעברית על אשתו, הילדים, או פקיד קבלה מזדמן. כן, עדיין. זה דבר נורא להגיד, אז אני אשתוק. מאוד לא ישראלי מצידי.

יורו

הדולר החדש. הכל נראה יותר זול, אבל בו זמנית איכשהו יותר יקר.

כסף

אתה מקבל מה שאתה משלם. אין באמת "דילים" - לא בתורכיה ולא בשום מקום אחר. שילמת על דיל 200$, רוב הסיכויים שתמצא את עצמך צופה מהבלקון שלך על קיר.

מופע אותנטי

הרקדנים מכורדיסטן, המוזיקה מגרוזיה והביגוד מסין. ההנאה מובטחת.

מלון קונספט

כאן גם אשליות מופרכות כלולות. נסיעה לתורכיה, אך שהייה באמסטרדם - זה מה שמציע מלון "אורנג' קאונטי", למשל, שממחזר את מראהו של רחוב הולנדי. על אותו משקל תוכלו למצוא את עצמכם במרוקו האוריינטלית, תאילנד האקזוטית או רוסיה האדומה. איכשהו בכולם התיירים גרמנים והבופה טורקי.

מסעדות קונספט

עבור מי שלא שבע ורוצה להזמין דווקא מתפריט ולשרוף ערב שלם במסעדה. כמות המסעדות של המלון עומדת ביחס הפוך לאיכות המזון המוצעת בו. ראו הוזהרתם.

נופש עם ילדים

אין דבר כזה. כלומר, יש דבר כזה, ילדים, אבל הם מוציאים את מרכיב הנופש מהחופשה, ומעמידים במקומו מונח שמוכר ממקום אחר: טירונות.





.

סיור מיוחד בחנויות שטיחים/מעילים/חרסינות

הדרך של סוכן הנסיעות שלך לתפור: כלומר לעשות עליך עוד כמה ג'ובות.

ספורט אקסטרים

בדרך כלל זה ישיבה על "בננה" קשורה לסירה. בואו נגיד שג'קי צ'אן לא היה סופר את זה.

קלאב

כמו מלון, רק יותר יקר ועם הרבה יותר ילדים (ע"ע נופש עם).

שעמום

בארץ מנהלים מלחמה בשגרה; במלון נלחמים בשעמום. בטן-גב יכול להישמע רעיון טוב עד שמנסים אותו ורק לתיירות אירופיות שמתעקשות על גוון של חציל יש מספיק סבלנות. אז מה עושים? כאן מגיעות שלל הצעות אופרטיביות ל"נופש פעיל", שבסופו, אין ספק, צריך קצת חופש.

CNN

מדשדוש רייטינגי של חלקיקי אחוז בארץ הערוץ מגיע ל-100 אחוז צפיה במלונות תורכיה - ואף מעבר לכך כשהמילה "ישראל" מוזכרת.

5* פלוס, דה לוקס מפואר

אין מספיק מילים בעברית לתיאור הפאר וההדר של המלונות, אז הוסיפו מילים באנגלית וסימני חשבון. בהתאם, אין גבול לתשלום.

עיתונאי תיירות

נדרש לסקר נושא טחון בליווית הטבות מפליגות. את הדיסוננס הזה אי אפשר לפתור בשום דרך, למעט הדרך של לאחוז במשרה הזו כל עוד אתה יכול. ואולי זה המקום לציין שהכותב היה אורח של חברת "השטיח המעופף", ושהוא ישמח להמשיך ולגלות יעדים חדשים - עבורכם הקוראים, כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully