וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבא תכנן להתנקש במנהיג האופוזיציה"

טלי גולדשטין

19.5.2008 / 19:56

מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, מורגן צווינגראי, השוהה מחוץ למדינה, דחה את חזרתו לאחר שמפלגתו טענה שהצבא תכנן התנקשות בו

מפלגת האופוזיציה בזימבבואה האשימה היום (שני) את הצבא בתכנון התנקשות במנהיג המפלגה, מורגן צוונגיראי, שלאחר חשיפת המזימה, דחה את חזרתו למדינה מחשש לחייו. צוונגיראי, העומד בראש מפלגת "התנועה לשינוי דמוקרטי", שוהה מחוץ לזימבבואה כבר יותר מחודש והיה אמור לשוב בשבת למדינה מאירופה.

בבחירות האחרונות במדינה שנערכו לפני כחודש וחצי זכה צוונגיראי, אולם הוא לא קיבל מספיק קולות כדי לנצח את הנשיא המכהן, רוברט מוגאבה, בסיבוב הראשון. צוונגיראי היה אמור לשוב למדינה כדי להתמודד בסיבוב השני בבחירות, שייערך ב-27 ביוני. באופוזיציה האשימו כי ועדת הבחירות פעלה מטעמו של מוגאבה, והיטתה את התוצאות בסיבוב הראשון. רק לאחר לחץ בינלאומי, הסכימו באופוזיציה להתמודד בסיבוב השני. ממשלת מוגאבה אמרה כי אינה מודעת לקיומה של מזימת התנקשות ושהאשמות הן תכסיס של התקשורת.

"אנו יודעים כי 18 צלפים היו מוכנים למשימה וכי המודיעין הצבאי היה אחראי על המזימה", אמר טנדיי ביטי, מזכ"ל "התנועה לשינוי דמוקרטי". ביטי אמר כי צוונגיראי צפוי לשוב בקרוב מאוד לזימבבואה.

סגן שר המידע ברייט מטונגה אמר בתגובה: "כפי שכבר אמרתי, צוונגיראי לא עזב את המדינה בגלל סיבות ביטחוניות. איננו מודעים לשום מזימה נגד איש. אנו בטוחים כי הוא ממלא תפקיד לעיני התקשורת הבינלאומית".

לדברי משרד ההגנה האמריקאי, על מנהיגי אופוזיציה להרגיש בטוחים לסייר ברחבי מדינתם ללא חשש מאיום של אלימות. "אסור לצבא להיות מעורב בפעולות שנתפסות כאיום ישיר נגד האופוזיציה", אמר דובר המשרד שון מקורמק.

אתמול אמרה מפלגת צוונגיראי כי היא מתכוונת "לקבור" את מוגאבה בסיבוב השני של הבחירות ולסיים את שלטונו הרודני הנמשך מאז קיבלה זימבבואה עצמאות מבריטניה ב-1980. לדברי המפלגה, 43 מתומכיה נהרגו במהלך, מה שהיא מכנה, קמפיין האיום של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully