וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון: "אם היתה אזעקה היו פחות נפגעים"

יהושע בריינר, פנחס וולף וניר יהב

14.5.2008 / 21:04

גראד פגע בקופת חולים בקניון ”חוצות” בעיר וגרם לקריסת התקרה. 96 בני אדם נפצעו, בהם 4 קשה. ועדות ההתנגדות נטלו אחריות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה קליין)

96 בני אדם נפצעו מפגיעת רקטה מסוג גראד אחר הצהרים (רביעי) בקניון "חוצות" במרכז העיר אשקלון. ארבעה בני אדם נפצעו באורח קשה, שניים באורח בינוני והשאר נפצעו באורח קל או לקו בחרדה. "מגן דוד אדום" הכריז על ארוע רב נפגעים, ומסר כי כל הפצועים פונו לבית החולים "ברזילי" בעיר, ביניהם גם שני תינוקות, שנפצעו קל.

שתיים מהפצועות קשה, אם בת 24 ובתה בת השנתיים, הסובלות מפגיעות כתוצאה מרסיסים בראשן ובבטנן, הועברו באמצעות מסוק לטיפול במרכז הטראומה בבית החולים "שיבא" בתל השומר. מבית החולים נמסר, כי מצבן יציב.

הרקטה פגעה בקומה העליונה של הקניון, בסניף קופת חולים כללית, וגרמה לקריסת חלק מהתקרה. על פי הדיווחים, מדובר במרכז לבריאות האישה ובין הפצועים גם רופאה העובדת במקום. במקום נלכדו מספר אנשים, שחולצו על ידי כוחות ההצלה. לדברי עדי ראייה, לא נשמעה כל אזעקה או התרעה טרם פגיעת הרקטה, ובפיקוד העורף בודקים מדוע היא לא נשמעה.

"שמענו רעש אדיר, היינו בטוחים שזה נופל עלינו", סיפרה חסיה דיין, עובדת בקניון, לוואלה! חדשות. לדבריה, לא נשמעה כל אזעקה. "פשוט שמענו צרחות והבנו שמשהו קרה". יורם גבאי, שביקר בקניון בזמן פגיעת הקרטה, סיפר: "הייתי באחת החנויות, והיה פיצוץ אדיר שהרעיד את הקניון. היתה בהלה גדולה, ולא ידענו מה לעשות".

מדוע לא פעלה האזעקה?

"לו היתה מופעלת אזעקה, יתכן מאוד ומספר הנפגעים היה נמוך בהרבה. מדובר בתקלה חמורה ביותר", אמר הערב גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. לדבריו, לא ברור מדוע לא פעלה האזעקה, מאחר שרק לפני יומיים פעלה המערכת כמו שצריך.

גורמים במשטרה ובפיקוד העורף בודקים כעת האם האזעקה היתה מוכנה לפעולה. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אורי ברלב, הורה להפעיל את האזעקה באופן קבוע על מנת להימנע מתקלות בעתיד, אך הדגיש כי הטיפול במערכת ההתרעה הוא באחריות פיקוד העורף ולא באחריות המשטרה.

אל"מ דדי סמחי, מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אמר הערב, כי מערכת ההתרעה באשקלון מופעלת על פי הערכות מצב. זאת על מנת שלא יהיו התרעות שווא בעיר וכדי לא להכניס 120 אלף תושבים לבהלה מיותרת שעלולה לגרום לאדישות התושבים. לדבריו, "אנו מתחקרים כעת את הארוע הנוכחי. אם היינו פועלים על פי התרעה היה סיכוי נמוך יותר לנפגעים. ארוע כזה ישפיע על קבלת ההחלטות שלנו בעתיד, וייתכן שכעת תופעל האזעקה בכל פעם שיירו קסאם לאזור".

רה"מ: "ישראל לא תוכל להבליג"

מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אורי ברלב מסר כי על גג הקניון נחת טיל גראד מתוצרת אירן. "לצערנו יש לנו ניסיון באירועים מסוג כזה", אמר ברלב, "והודות לפעילות מהירה של כוחות ההצלה והביטחון, הפצועים פונו במהירות המרבית".

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, נטלה אחריות לירי רקטה משופרת לעבר אשקלון. בתחילה נטל ארגון הג'יהאד האיסלמי אחריות על הירי, אולם מאוחר יותר חזר בו.

"ישראל לא תוכל להבליג על ירי הקסאמים", אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בתום פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בתגובה לירי הרקטה. "אם לא תהיה ברירה נפעיל כוח צבאי משמעותי ברצועה".

ביום שני נפלו שתי רקטות מדגם אל-קודס משופר בחצר בניין מגורים באשקלון. אחד הקסאמים נחת בדרום העיר, ואילו רקטה נוספת נחתה בחצר בניין מגורים בשכונת שמשון הממוקמת גם כן בדרום העיר. בסמוך למקום הנפילה נמצא בית ספר יסודי, אולם במקום לא נכחו תלמידים. שתי תושבות לקו בחרדה בעקבות הירי.

בשבוע האחרון נהרגו שני אזרחים מפגיעות ישירות של קסאם. שולי כץ נהרגה ביום ראשון מקסאם שנורה אל מושב ישע. ג'ימי קדושים, תושב כפר עזה, נהרג ביום שישי, אף הוא מפגיעה ישירה של רקטה.

עדכון ראשון: 17:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully