וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צינוק האימה" האוסטרי: פרטים מהזוועות

טלי גולדשטין

28.4.2008 / 15:26

יוזף פריצל, המהנדס האוסטרי בן ה-73, הודה שאנס את בתו וכלא את 7 ילדיהם המשותפים במשך 24 שנה, מבלי שראו אור יום

יוזף פריצל, המהנדס האוסטרי בן ה-73, שנעצר בשבת בלילה בחשד שהחביא את בתו במרתף במשך 24 שנים, ובמהלכן הרתה ממנו וילדה שבעה ילדים, הודה היום (שני) באשמה. כך דיווחה המשטרה האוסטרית. "הוא אומר כעת כי כלא את בתו, אנס אותה ואחר כך נעל את הבת ואת שבעת ילדיהם במרתף במשך 24 שנים", אמר קולונל פרנץ פולזנר, ראש אגף חקירות פליליות במחוז אוסטריה התחתונה.

פריצל צפוי להופיע בפני בית המשפט הערב. ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי תוצאות ד.נ.א. שייקבעו האם הוא אכן אב ילדיה של אליזבת פריצל בת ה-42, כפי שהיא טוענת, צפויות להתקבל רק בעוד כיומיים.

אליזבת פריצל הוכרזה כנעדרת ב-1984 והתגלתה ככל הנראה כאשר בתה קרסטין בת 19, נמצאה לפני עשרה ימים מחוץ למרתף, חולה אנושות וזקוקה לטיפול רפואי. קרסטין נלקחה לבית החולים במצב של תרדמת. רופאיה פרסמו קריאה נואשת לאמה על מנת שתגיע לספק מידע רפואי הכרחי להצלת חיי קרסטין. בעקבות קריאת הרופאים, יוזף פריצל הופיע בבית החולים והחליט לאפשר לכלואים במרתף לצאת לחופשי. לאשתו רוזמרי, שלא היתה מודעת לדבר, תכנן להגיד שהבת האובדת אליזבת החליטה לפתע לשוב הביתה עם שאר ילדיה. הבת והאב נעצרו באותו ערב.

לדברי אליזבת, אביה התעלל בה מינית מאז הייתה בת 11. ב-28 באוגוסט 1984 שכנע אותה אביה להגיע לביתם, סימם אותה, אזק אותה וכלא אותה במרתף. הוא התעלל בה במשך 24 שנים, הכניס אותה להריון ושימש כמיילדת בעת לידת קרסטין (19), סטפן (18), ליסה (16), מוניקה (14), אלכסנדר (11) ופליקס (5). הוא אף דאג לשרוף את גופתו של בן נוסף ושביעי, שמת שלושה ימים לאחר הלידה.

אתמול, רק לאחר שעות שבר החשוד את שתיקתו וסיפר לחוקרים היכן ממוקם פתח המרתף בו כלא את בתו. ראש אגף החקירות הפליליות פולזנר דיווח כי "החשוד סיפר לחוקריו על הדלת הנסתרת הקטנה בסדנה שלו. היא נפתחת באמצעות מנגנון חשמלי שרק הוא יודע את הקוד שמפעיל אותו". החשוד מסר את הקוד לחוקרים שנכנסו למרתף וגילו שם מסדרון קטן ומספר חדרים ללא חלונות: חדר שינה, חדר לבישול ומתקנים סניטריים". המשטרה מצאה גם שהמעברים בין החדרים היו צרים ביותר, התקרה לא היתה גבוהה יותר מ-170 ס"מ והרצפה לא ישרה.

לדברי המשטרה, יוזף פריצל, מהנדס בגמלאות שעבד בחברת הבנייה "צנטר", עסק ללא הרף בשיפוץ ובהרחבת המרתף הסודי. החוקרים אמרו כי אין הם פוסלים מציאת חדרים סודיים תת קרקעיים נוספים מתחת לווילה הגדולה.

תינוקות החושך והאור

שבעת הילדים של אליזבת נולדו במרתף, אך בתוך חודשים ספורים מרגע לידתם הם הופרדו לחושך ולאור. כתינוקות בגילאים 9-15 חודשים, ליסה, מוניקה ואלכסנדר אומצו וגודלו על ידי אביהם/סבם וסבתם וחיו חיים נורמליים – הלכו לבית הספר ושיחקו בבריכה בגני הווילה. שלושת התינוקות נמצאו על סף הבית בין 1997-1993. לכל תינוק הוצמד פתק שנכתב על ידי אמם ה"נעדרת" אליזבת, אשר הרשויות סברו כי ברחה כדי להצטרף לכת דתית.

אך במרתף חסר החלונות נותרו בינתיים שלושה אחים נוספים קרסטין וסטפן, שני הילדים הבכורים, ופליקס, הצעיר, חבויים אפילו מפני סבתם. הילדים מעולם לא ראו את אור השמש. מקור האור היחיד שלהם היה נורה חשופה. הם הסתמכו על אמם שתלמד אותם לדבר, לקרוא ולכתוב. הקשר היחיד של הילדים עם העולם החיצון היה מכשיר טלוויזיה וחריץ דרכו העביר להם האב/סב מזון ובגדים.

לפי דיווח המשטרה, מצבה של אליזבת קשה. רשת הטלוויזיה האוסטרית "אורף" מדווחת כי היא חיוורת מאד ונראית מבוגרת ב-20 שנים מגילה. אליזבת נעתרה לבקשת החוקרים לדבר בחקירתה רק לאחר שהבטיחו לה כי לא תאלץ להיות עוד בקשר עם אביה ושילדיה, שלושה בנים ושלוש בנות בני שלוש עד עשרים, יטופלו על ידי הרשויות. האם, הסבתא והילדים עוברים ייעוץ פסיכולוגי וטיפול רפואי. לבני הזוג פריצל ארבעה ילדים נוספים למעט אליזבת, כולם מבוגרים עם משפחות משלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully