וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתנער: "חמאס אשם בהרג המשפחה"

ניר יהב, יהושע בריינר ופנחס וולף

28.4.2008 / 18:23

7 בני אדם, בהם אם ו-4 מילדיה, נהרגו בהפצצת חיל האוויר בבית חנון. צעיר פלסטיני נוסף נהרג הערב מאש צה"ל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צה"ל מסר הערב (שני) את תגובתו לתקיפת חיל האוויר הבוקר בצפון רצועת עזה, במהלכה נהרגו שבעה פלסטינים, בהם אם וארבעה מילדיה. "האחריות לפגיעה במשפחה מונחת על כתפי חמאס, אשר פועל בחסות אוכלוסייה אזרחית תוך סיכונה והחזקת חומרי נפץ וחבלה בקרבת האזרחים", נכתב בתגובת צה"ל.

בדובר צה"ל הסבירו את פשר ההתנערות מהאחריות על ההרג. "במהלך הפעילות הבוקר תקף חיל האוויר שני מחבלים חמושים אשר נשאו על גבם תיקים גדולים. כתוצאה מהפגיעה בהם ארע פיצוץ גדול - דבר המעיד על קיום חומרי נפץ בתיקי המחבלים. כתוצאה מפיצוץ התיקים ארע פיצוץ גדול בסמוך לבית בו שהו בני המשפחה שנפגעו".

אב המשפחה לא ידע את נפשו. "הם השמידו את המשפחה שלי", בכה אחמד אבו מיתק, בעודו אוחז את ראשו בידיו ובוכה בייאוש אל מול הגופות המוכנות ללוויה.

בתוך כך, מקורות פלסטינים מדווחים כי צעיר פלסטיני נהרג הערב (שני)מאש כוחות צה"ל, שפעלו בשכונת א-נדא שבצפון רצועת עזה. עדי ראייה מסרו עוד כי כוחות צה"ל עדיין פועלים במקום. בכך עולה מניין ההרוגים הפלסטינים היום לשמונה.

מוקדם יותר נפצעו ארבעה פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון הרצועה.הבוקר דיווחו מקורות פלסטינים על שבעה הרוגים פלסטינים בפיצוץ בבית משפחה בעיירה בית חנון שבצפון הרצועה. בין ההרוגים אם וארבעה מילדיה, בני שנה עד שש. האם נפצעה באורח אנוש ומתה מפצעיה לאחר מכן. על פי הדיווח, הפיצוץ אירע מפגיעת פגז צה"ל בבית. בפיצוץ נהרג צעיר נוסף בן 17, ועוד חמוש הפעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות "אל-קודס".

בשתי תקריות נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קל במהלך הפעילות בצפון הרצועה באזור בית חנון. החיילים קיבלו טיפול רפואי בשטח ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "ברזילי" באשקלון. קודם לכן נפצע חייל נוסף באורח קל בחילופי אש עם חמושים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. החל משעות הלילה פועלים כוחות "גבעתי", שריון והנדסה בסמוך למעבר ארז ובאזור בית חנון על מנת לאתר תשתיות טרור. במהלך הפעילות אירעו שתי התקלויות ללא נפגעים, כשבמהלכן נורו מספר טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר הכוחות.

"חמאס אחראי לכל הפגיעות"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הריגתם של שבעת הפלסטינים. לדבריו, "ההסלמה הישראלית מציבה מכשולים בפני מאמצי הרגיעה ופוגעת בתהליך השלום". ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, גינה גם הוא את פעולת צה"ל בעזה ואמר כי "הטבח הישראלי ברצועה חושף את פניה האמיתיים של הפושע הכובש שמנסה ללא הפסק להרוס את המאמצים לסיום המתקפות והמצור".

דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, אמר בתגובה לתקיפה כי ישראל הורסת את מאמצי הרגיעה. "דמם של הילדים שנהרגו לא נשפך לריק", הוסיף. גם בג'יהאד האיסלמי גינו בתוקף את המתקפה. "כל המאמצים המושקעים להשיג יציבות לא יצליחו משום שהבעיה נעוצה בהימצאותו של הכיבוש".

עדכון ראשון: 8:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully