וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה נדירה: גידול במשקל 7 ק"ג

כשהיתה ליי תי דאו הווייטנאמית בת שלוש, החל לצמוח על פרצופה גידול "שוואנומה". עתה, בגיל 15, משקלו הגיע לשבעה ק"ג

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ליי תי דאו בת ה-15, הגיעה לדרום פלורידה מווייטנאם מתוך תקווה לחיות חיים נורמליים. כשהיתה ליי בת שלוש, החל לצמוח על פרצופה גידול מסוג "שוואנומה", גידול שפיר של תאי שוואן (מעטפות עצבים פריפריים), שעתה הגיע למשקל של שבעה ק"ג (הגידול הגדול מסוגו בהיסטוריה הרפואית). בעוד הגידול ממשיך לצמוח, פעולות יומיומיות כגון אכילה, דיבור, שתייה ושינה הפכו לקשות מנשוא. למעשה, הגידול הפך לכה גדול ביחס לאיברים אחרים עד כדי שכך שהוא יכול לגרום לגרונה של ליי להיסתם ולקריסת דרכי הנשימה.

ליי מעולם לא הלכה לבית הספר. היא מעבירה את ימיה בביצוע משימות פשוטות בבית. זאת מאחר והיא מתקשה אפילו ללכת. למרבה האירוניה, הגידול החל כציסטה קטנה על לשונה של ליי. בשלב זה, לא היה פשוט יותר מאשר להסיר את הציסטה בניתוח מהיר, זול ונטול כאבים. אך לליי לא היתה גישה לטיפול רפואי ולפיכך הגידול המשיך לצמוח.

ליי הובאה במיוחד לבית החולים "ג'קסון ממוריאל" שבמיאמי על ידי קרן הילדים הבינלאומית (IKF ). כעת היא ממתינה לניתוח בן עשר שעות שייערך ביום שלישי הבא. לדברי מומחים, קלושים הסיכויים שאחרי הניתוח ישוב הגידול. עלות הניתוח המורכב נאמדת ב-107 אלף דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully