וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עירנות החיילים מנעה פיגוע קשה יותר"

יהושע בריינר וניר יהב

19.4.2008 / 13:09

כך אמר גורם ביטחוני בעקבות הפיגוע במעבר כרם שלום הבוקר, בו נפצעו 13 חיילים. שתי מכוניות תופת התפוצצו במקום. לפחות 3 מחבלים נהרגו בחילופי האש

כוח צה"ל מנע הבוקר (שבת) פיגוע גדול לאורך כל הגזרה הדרומית. סמוך לשעה 07:00 בבוקר באזור מעבר כרם שלום פוצצו מחבלים מכונית תופת באזור מעבר הסחורות, תחת ערפל כבד. מעט לאחר מכן התפוצצה מכונית תופת נוספת. כתוצאה מהפיצוצים נפצעו 13 חיילים, מהם אחד באורח בינוני עד קשה, שניים במצב בינוני והשאר באורח קל. הם פונו מהמקום לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שאר הפצועים טופלו במקום.

המכוניות פוצצו על ידי מחבלים מתאבדים מהחמאס. לאחר הפיצוצים הגיעו למקום מספר חמושים על גבי שיריונית פלסטינית ופתחו בירי על החיילים, שהשיבו אש. תוך כדי הירי החלו מחבלים נוספים לירות פצצות מרגמה לכיוון המעבר.

במקביל הגיע רכב נוסף לאזור מעבר כיסופים, ככל הנראה כדי לבצע פיגוע נוסף. כוח צה"ל שהיה במקום פתח באש לעבר הרכב והודות לעירנות החיילים נמנע פיגוע במקום.

במקום התנהלו חילופי אש, במהלכם נהרגו לפחות שני מחבלים. בצה"ל מעריכים כי במקום פעלו מספר חוליות. החיילים ממשיכים בסריקות ותושבי עוטף עזה התבקשו להישאר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים. בשעות הצהריים הגיעה למעבר שיריונית נוספת. היא זוהתה והושמדה על ידי טנק של צה"ל.

מצה"ל נמסר כי חיילי צה"ל שהיו במקום פעלו כשורה וכי כוונת המחבלים היתה לחטוף חיילים. גורם ביטחוני בכיר מסר לוואלה! חדשות כי מדובר בניסיון לפיגוע חמור ביותר. "זאת היתה מתקפה משולבת ומתוחכמת. היתה הערכות מאוד נכונה של הכוחות בשטח בפעילות לאחר תחילת הארוע. עירנותם מנעה פיגעו גדול יותר. זה היה ארוע שתוכנן היטב".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לפיגוע בכרם שלום והודיעה כי מבצעי הפיגוע הם רסאן ארחים, אחמד אבו סלימאן ומחמוד אבו סמרה. דובר הזרוע הצבאית, אבו עוביידה, מסר כי השלושה ביצעו את הפיגוע בשל התנאים הקשים שהם חיים בהם ברצועת עזה.

פרסום ראשון: 08:10

חילופי אש גם ביום חמישי

ביום חמישי זיהו כוחות צה"ל שלושה חמושים בצד הפלסטיני סמוך לגדר מול מעבר כרם שלום. הכוחות פתחו באש לעברם, הרגו את אחד החמושים ופצעו חמוש נוסף. החמוש השלישי הצליח להימלט. החמושים התכוונו ככל הנראה לבצע פיגוע באזור המעבר או בתוך מושב כרם שלום.

מעבר כרם שלום מנוהל על ידי רשות שדות התעופה, ודרכו מועברת בעיקר סחורה לצרכים הומניטריים. מדי שבוע עוברות בו כ-200 משאיות, המעבירות מזון בסיסי, תרופות ותרומות ארגונים בינלאומיים לאוכלוסיה הפלסטינית בעזה. גם אזרחים מצרים המורשים להיכנס לשטח ישראל עוברים דרכו. לאחר ניסיון החדירה ביום חמישי נסגר המעבר.

לפנות בוקר נהרג איש הזרוע הצבאית של חמאס עימאד אבו עמאר, בן 22, בתקיפה אווירית של צה"ל. ככל הנראה הוא נהרג מאש שירה מסוק שחיפה על כוח של טנקים. מדובר צה"ל אישרו כי בוצעה תקיפה נגד חשוד, שהתקרב לגדר המערכת באזור נחל עוז, וכי הוא אכן נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully