וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נהרגו בעזה: "המארב לא היה מתוכנן"

יהושע בריינר וניר יהב

16.4.2008 / 16:18

סמל מתן עבדתי, בן 19 מפטיש, סמל מנהאש אלבניאת, בן 20 מכסייפה וסמל דוד פפיאן, בן 21 מתל אביב, נהרגו הבוקר כשנקלעו למארב במרכז הרצועה

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סמל מתן עבדתי, בן 19 מהיישוב פטיש שבמערב הנגב, סמל מנהאש אלבניאת, בן 20 מהיישוב כסייפה וסמל דוד פפיאן, בן 21 מתל אביב הם החיילים שנהרגו לפנות בוקר בפעילות מבצעית של צה"ל ברצועת עזה.

סמל מתן עבדתי הובא הערב למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין באופקים. סמל מנהאש אלבניאת הובא אחר הצהריים למנוחות ביישובו. טרם נמסר מועד הלוויתו של חברם, סמל דוד פפיאן.

דודו של מנהאש אלבניאת, ששירת כגשש, אמר כי "הייתה לי תחושה לא טובה כבר לפני שבועיים. התקשרתי אליו אז לבסיס והוא אמר לי שהוא בסדר. אני עצמי מאמין בדרך של צבא. שירתתי 20 שנה וגייסתי חמישה בנים".

כוח מחטיבת גבעתי זיהה לפנות בוקר חוליית חמושים סמוך לגדר המערכת מול קיבוץ בארי, ונכנס לתוך שטח הרצועה. מיד לאחר מכן נקלע הכוח למארב של שישה חמושים פלסטינים. החיילים נתקלו באש כבדה מצד ששת החמושים, מלווה בירי טילי נ"ט ופצצות מרגמה. כבר במכת האש הראשונה נפגעו החיילים. שלושה מהם נהרגו, ושניים נפצעו באורח קל עד בינוני. החיילים הועברו באמצעות מסוק לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

"במלחמה צריך להסתער, אין דרך טובה יותר. במלחמה מול טרור חייבים להיות במגע קרוב, ולדעת שבמקרים כאלו אין 100 אחוז הצלחה", אמר קצין בכיר לוואלה! חדשות בתגובה לארוע. לדבריו, הכוח פעל באופן נכון, אם כי "כשנלחמים באזור כזה לא ניתן לעשות הכל בצורה מושלמת". ככל הנראה, המארב לא היה מתוכנן.

לדבריו, "חמאס לא מרשה לעצמו לירות רקטות בתקופה האחרונה, ומפנה את המרץ שלו לפעולה וביסוס כוחו לאורך הגדר. האויב משתפר, ורמת הפעילות שלו גדלה".

חילופי אש כבדים בין הצדדים

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות להרג החיילים. בכרוז שפרסם הארגון נמסר: "נמשיך לבצע עוד פעולות רבות נגד הכיבוש ונמשיך להציב מארבי מוות נגד חייליו הפחדנים. לחיילי צה"ל הנכנסים לרצועה יש ארבע אפשרויות: להיהרג, ליפול בשבי, להיפצע באורח קשה או ללקות במחלת נפש".

אמש נפצע חייל נוסף באורח בינוני, לאחר שנפגע מאש צלפים פלסטינים סמוך לגדר המערכת באזור סג'עיה. גם הוא פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

בתוך כך, נורו מאז שעות הבוקר לפחות 13 רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי. רקטה אחת נפלה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב וגרמה נזק לבתים. בשתי נפילות פרצו דליקות בשטחים פתוחים. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

חמישה פלסטינים הרוגים

קודם לכן מסרו מקורות פלסטינים כי בחילופי האש עם כוחות צה"ל בשכונת סג'עייה שבעזה נהרגו ארבעה פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. חמאס מסר עוד כי פעילי הארגון שיגרו במהלך הקרבות עשרות פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל.

בנוסף, נהרג פלסטיני אחד ושלושה נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר אתמול בערב. מקורות בג'יהאד האיסלמי מסרו כי ההרוג הוא עבדאללה אל-רסין, בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווחים, חיל האוויר שיגר טיל לעבר אל-רסין בזמן שנהג על אופנועו באיזור פאלוג'א שבג'בליה.

במהלך הפעילות החיילים עצרו מספר מבוקשים פלסטינים. כמו כן, הכוחות מבצעים סריקות אחרי אמצעי לחימה ותשתיות. במקום התפתחו בין הצדדים חילופי אש כבדים, שכללו ירי טילי נ"ט וירי פצצות מרגמה על החיילים.

במקביל, כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה 23 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר כי במבנה בשכם בו הסתתר אחד המבוקשים התגלו עשרות קליעי רובה M-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully