וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטין לותר קינג: החלום התגשם

טלי גולדשטין

4.4.2008 / 8:09

היום מציינת ארה"ב 40 שנים למותו של גיבור המאבק למען זכויות השחורים ד"ר מרטין לותר קינג, שנורה למוות ע"י ג'יימס ארל ריי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ד"ר מרטין לותר קינג הבן (1968-1929) הוא מגיבורי המאבק למען זכויות השחורים בארצות הברית והוא נחשב לגיבור לאומי. קינג היה כומר בפטיסטי אפרו-אמריקאי מאטלנטה ג'ורג'יה, שלחם למען זכויות האדם של השחורים בארצות הברית ומגדולי הדוגלים במאבק לא אלים. נאומו "יש לי חלום", אותו נשא ב-28 באוגוסט 1963 מעל מדרגות אנדרטת "לינקולן" בוושינגטון הבירה, הוא אחד הנאומים המפורסמים מאז ומעולם.

בגיל 35, הפך קינג לחתן פרס נובל לשלום הצעיר ביותר אי פעם. את הפרס קיבל בעבור מאמציו להביא לקצה של ההפרדה הגזעית ושל ההפליה ללא שימוש באלימות.

קינג נורה ב-4 באפריל 1968 כשעמד במרפסת חדר בית המלון "לוריין" שבממפיס טנסי, על ידי אדם שזוהה לאחר מכן כג'יימס ארל ריי. הוא מת שעה לאחר מכן בבית החולים. בעקבות ההתנקשות בחיי קינג, פרצו מהומות במאה ערים שונות ברחבי ארצות הברית. בוושינגטון הבירה אלפי אנשים יצאו לרחובות, הציתו חנויות ובניינים באש ובזזו שלל. כ-13 אלף חיילים פדרליים ולמעלה מאלף חיילי המשמר הלאומי הוצהו בעיר על מנת להחזיר את השקט לרחובות.

בשנת 1983 נקבע תאריך הולדתו של קינג כיום חג לאומי בארצות הברית. היום מציינת ארצות הברית 40 שנים למותו של מרטין לותר קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully