וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גידלו עובר מעורב של אדם ופרה

שי אילן

2.4.2008 / 14:57

מדענים בריטים החדירו תאים אנושיים לביצית פרה, וגידלו עוברים שיניבו תאי גזע למחקר מחלות כרוניות. אחרי 14 יום יושמדו העוברים

מדענים בריטים יצרו עוברים מד.נ.א מעורבב של פרה ואדם - כך מדווח היום (רביעי) ה"טיימס" הלונדוני. קבוצת המדענים, מאוניברסיטת "ניוקאסל" בבריטניה הכריזה על ההישג אתמול. העובר נוצר מתאים אנושיים המוזרקים לביצית ריקה של פרה. זוהי הראשונה מבין שתי קבוצות שקיבלו אישור לבצע את הניסוי. הקבוצה השנייה נמצאת בקינג'ס קולג' בלונדון.

בקהילה המדעית ובקרב חולים במחלות כרוניות יש תמיכה רחבה בשיבוט של עוברים בעלי ד.נ.א מעורב. זאת משום שמדענים סבורים שבאמצעותם אפשר יהיה לפתח מודלים למחקר של מחלות כמו פרקינסון וסכרת, וגם לפתח תרופות חדשות.

הכנסייה: "מעשה בנוסח פרנקשטיין"

בשיטת השיבוט בה השתמשו המדענים, מוציאים את גרעין התא מביצית של חיה ומזריקים לה תאים אנושיים. 99.9% של החומר העוברי שמתקבל הוא אנושי. העוברים של אוניברסיטת ניוקאסל המשיכו להתפתח שלושה ימים והגיעו לגודל של 32 תאים. הכוונה היא להגיע למצב בו ניתן לגדל את העוברים שישה ימים ואז לאסוף מהם את החומר העוברי למטרות מחקר.

חוקרים סבורים שאם יזריקו ד.נ.א של חולים במחלות שונות לביצית של חיה, אפשר יהיה לחקור את התנהגות הד.נ.א הנגוע ולפתח תרופות עבורו. משתמשים בפרות משום שאין די ביציות אנושיות לבצע את הניסויים, וקשה לאסוף ביציות מנשים למטרות אלה.

החוק אוסר לגדל עוברים היברידיים ממין זה במשך יותר מ-14 יום. הכנסייה היא המתנגדת החריפה ביותר לסוג הניסויים הזה וכינתה את הניסוי בבריטניה: "מעשה מפלצתי בנוסח פרנקשטיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully