וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 9% מעובדי השירות הציבורי אינם יהודים

פנחס וולף

25.3.2008 / 12:42

מנתונים שהוצגו בכנסת עולה כי במשרדי האוצר, החוץ ורה"מ יש פחות מ-1.5% עובדים ערבים או דרוזים, למרות יעדי הממשלה

רק 8.7% מעובדי השירות הציבורי במהלך השנים 2003-2007 היו ערבים ודרוזים - כך עולה מנתונים שהוצגו בוועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא קליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי, בראשות ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). על פי הנתונים, במשרד לענייני גמלאים אין אף עובד ערבי או דרוזי. גם במשרד האוצר, החוץ וראש הממשלה יש ייצוג מועט למגזרים הללו, של פחות מאחוז וחצי בכל משרד. לעומת זאת במשרד הפנים 22.7% מהעובדים הם ערבים או דרוזים.

לדברי טיבי, "יש העדפות ליוצאי צבא, גם אם הן לא כתובות במפורש, וזה לא חוקי. אני זוכר שבבנק ישראל היתה משרה פנויה של מונה כספים, וחבר הפנה את תשומת לבי לכך שאחד התנאים הוא שירות צבאי. שאלתי את נגיד בנק ישראל אז אם סופרים אצלם כסף תחת אש".

על פי הנתונים שהוצגו בוועדה ישנם מספר חסמים למיעוטים לעבוד בשירות המדינה, אחת מהן היא תחושה של המיעוטים כי המכרזים מכורים מראש. סיבות נוספות הן בדיקות בטחוניות ממושכות וחשש מקשיים במבחני המיון.

בוועדה הועלו אפשרויות פעולה כמו הקצאת משרות ייעודיות למיעוטים, בחינה מחדש של מדיניות בחינות הכניסה למשרדי הממשלה, ומחויבות אישית של המנכ"לים לעמוד ביעדי הממשלה שקבעה לפני מספר חודשים כי על 10% מכלל העובדים בשירות הציבורי להיות בני מיעוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully