וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודאי חוסיין תכנן פיגועים בלונדון

ממחקר חדש של הפנטגון עולה כי עודאי חוסיין, בנו של הרודן סדאם חוסיין, תכנן לשלוח מתנקשים לבצע סדרת פיגועים בלונדון

עודאי חוסיין, בנו של סדאם חוסיין, תכנן שורה של פיגועים, לרבות הנתקשות במנהיג אופוזיציה עירקי בלונדון - כך דיווח ה"טיימס" הלונדוני, שציטט מחקר חדש של הפנטגון. המזימה שסוכלה כללה התנקשות בחייו של אחמד שלאבי, ראש הקונגרס הלאומי העירקי, על ידי קבוצת לוחמים מובחרת באפריל 2000.

מחקר משרד ההגנה האמריקאי הסתמך על מסמכים שנתפסו במלחמת עירק. במסמכים מפורטת תמיכתו של סדאם בהקמת רשת ענפה של קבוצות טרור במזרח התיכון, המקושרות גם לארגון אל קאעדה. המסמכים כללו הסכם שיתוף פעולה מ-1993 עם הג'יהאד האיסלמי המצרי בראשות איימן אל-זוואהירי, לימים סגנו של מנהיג אל-קאעדה עם מיזוג הקבוצות ב-2001.

עם זאת, לא נמצאו ראיות לקשר ברור לאוסמה בן לאדן שהיה, לדברי ממשל בוש, אחת מהסיבות העיקריות לפלישה האמריקאית לעירק. "המחקר לא מצא "אקדח מעשן" בין עירק של סדאם לאל קאעדה", אמר גורם בכיר בממשלת בריטניה. המסמכים כן היוו ראיה חותכת לכך שעודאי חוסיין תכנן להזמין קבוצת לוחמים מובחרת שהוקמה בשנות ה-90 על מנת לבצע סדרה של התנקשויות ופיגועים בלונדון. מתוך ההבנה כי בריטניה תהווה יעד תקיפה קשה במיוחד, הורה עודאי לשלוח רק את הלוחמים הטובים ביותר בקבוצה.

במזכר של בכיר בכוח המיוחד נכתב על הוראותיו של עודאי בשתי פגישות שנערכו במאי 1999. בנו של הרודן הורה להתחיל בתכנון מבצעים מיוחדים במרכזים של "סמלי הבוגדים" בלונדון, אירן ובאזורי הכורדים בצפון עירק. המבצעים כונו בשם הקוד "יולי המבורך" והמפגעים קיבלו הוראה לשאת על גופם קפסולות של רעל לבליעה במקרה וייתפסו. משימתו של הכוח המיוחד נכשלה מאחר וסוכניו לא הצליחו להשיג ויזת כניסה לבריטניה.

לפי המסמכים, בשגרירות עירק בלונדון היה מצבור של נשק, שהושמד לפי הוראת סדאם ביולי 2002. השגרירות פנתה לממשלת עירק על מנת שזו תייעץ לה כיצד להשמיד את הנשק, שכלל שבעה רובי קלצ'ניקוב, 19 רובים אחרים, תחמושת ומשתיקי קול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully