וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני חיים מחוץ למערכת השמש

19.3.2008 / 20:51

אסטרונומים גילו מולקולה אורגנית על כוכב המרוחק 63 שנות אור ממערכת השמש. בתנאים אידיאליים, מולקולה כזאת תורמת ליצירת חיים

מדענים גילו בפעם הראשונה מולקולה אורגנית באטמוספרה של כוכב לכת מחוץ למערכת השמש. לדבריהם, הגילוי עשוי להעיד על קיום חיים במקומות מרוחקים. האסטרונומים, שהשתמשו בטלסקופ החלל "האבל", גילו את המולקולה על כוכב המכונה HD 189733b, שגודלו בערך כשל צדק, והוא נמצא במרחק 63 שנות אור מכדור הארץ. המולקולה שהתגלתה מכילה קשרים של פחמן ומימן, בדומה לאלו הקיימים אצל יצורים חיים.

המדענים מיהרו, עם זאת, לצנן את ההתרגשות והודיעו שעל פני הכוכב, שבו שוררת טמרפטורה של כ-1,000 מעלות צלזיוס, לא יכולים להתקיים חיים. "מולקולת המתאן שגילינו על הכוכב הספציפי הזה לא יכולה להיות מופקת על ידי יצורים חיים", אמרה ג'ובנה טינטי, אחת החוקרות מקולג' יוניברסיטי שבלונדון. פריצת הדרך, לדברי המדענים, היא באפשרות לקיים בעתיד תצפיות דומות בכוכבים שהם פחות עוינים לקיום חיים.

מתאן, המורכב מפחמן ומימן נמצא על פני כוכבי לכת במערכת השמש שלנו. בתנאים הנכונים, אומרים החוקרים, הוא יכול לתרום ליצירת חומצות אמינו, אבני הבניין הבסיסיות של תאים חיים. הטכנולוגיה בה השתמשו החוקרים כוללת בדיקה של ספקטרום האור המגיע מהכוכב כשהוא עובר מול השמש במערכת בה הוא נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully