וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזקי סחר הסמים באפריקה שקולים לעבדות"

9.3.2008 / 14:58

בכיר באו"ם אמר כי צריכת הסם במערב מביאה לשחיתות וחוסר יציבות באפריקה. "הנזק שקול לזה שנגרם ליבשת בתקופת העבדות"

"צריכת הקוקאין על ידי סלבריטאים מעודדת את הסחר בסם ועלולה לפגוע באפריקה באותה מידה שהעבדות פגעה בה". כך אמר היום (ראשון) מנכ"ל המשרד לסמים ופשיעה באו"ם, אנטוניו מריה קוסטה. לפי דו"ח עדכני של האו"ם, 25% מהקוקאין שנכנס לאירופה עובר דרך אפריקה וגורם ל"צער, שחיתות, אלימות וחוסר יציבות שקשה לתארה" בברחבי היבשת.

קוסטה שיבח את העבודה ההומינטרית של זמרים כגון בוב גלדוף ובונו באפריקה, אך אמר כי ההישגים שלהם ניזוקים על ידי ההתנהגות של סלבריטאים כגון הדוגמנית קייט מוס והזמרת איימי וויינהאוס. "בעוד כמה זמרים ושחקנים שכוונתם טובה, יוצאים נגד הסבל באפריקה, עבודתם נהרסת על ידי צריכת הסמים של עמיתיהם חסרי ההתחשבות", אמר קוסטה לעיתון הבריטי "אובזרוור".

"מסניפי הקוקאין גורמים נזק לא רק לאפים ולמוחות שלהם, אלא גם לכשל מדיני בצד השני של העולם. איימי וויינהאוס אולי מצליחה לגמגם את דרכה במרכזי הגמילה, אך היא אינה מודעת למסר שהיא שולחת. האם כוכבים אלו מודעים בכלל לנזק שנגרם בשל מעבר הסמים מדרום אמריקה דרך אפריקה ולאירופה?"

קוסטה אמר כי קיימת סכנה שההיסטוריה תחזור על עצמה, ושצריכת הסמים האירופית תגרום ליבשת השחורה נזק הדומה לנזק שנגרם לה על ידי הדרישה לעבדים במאה ה-19. "הבעיה כה חמורה עד כי היא מאיימת להביא לקריסתן של כמה אומות מערב אפריקאיות, בהן ממשלות מושחתות וחלשות חשופות להשפעה של כספי הסמים", הוסיף.

קייט מוס נעצרה על ידי המשטרה ב-2005 בגין חשד לשימוש בקוקאין לאחר שהצהובון "דיילי מייל" פירסם תמונות שלה צורכת את הסם במועדון. בינואר, וויינהאוס נכנסה למרכז גמילה בלונדון ואף תושאלה על ידי המשטרה בקשר לצילומים שהראו אותה מעשנת קראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully