וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי הישיבה לשרת החינוך: "את רוצחת"

פנחס וולף

9.3.2008 / 15:05

התלמידים דרשו מהשרה לעזוב את המקום, בטענה שהיא "נציגת 'שלום עכשיו'". תמיר: "האספסוף נהג ללא כבוד לנרצחים"

מערכת וואלה!

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: ענת ברק)

שרת החינוך יולי תמיר הגיעה לישיבה לצעירים בישיבת מרכז הרב בירושלים בו אירע הפיגוע ביום חמישי, כדי לדבר עם הצוות. לאחר מכן, לדברי הרב איתן אייזמן, אחד מראשי הישיבה, היא ביקשה להגיע לבקר בספריה בה אירע הפיגוע, אלא שתלמידי הישיבה התפרצו לעברה בזעם וצעקו עליה "רוצחת", ו"נציגת 'שלום עכשיו' שמייבשת את כל התקציבים לחינוך הדתי". הם פנו לרבניהם בתלונה ושאלו "למה הבאתם אותה לכאן?". ההתפרצות הסתיימה רק לאחר שתמיר עזבה את המקום בליווי כבד של כוחות משטרה.

תמיר אמרה בתגובה כי "כשרת חינוך אני צריכה לבוא למקום האסון בו נרצחו התלמידים. בפגישה עם צוות הישיבה לצעירים התרשמתי שיש אנשים נסערים ובצדק. היה ביקור מאד רגוע. כמו שאפשר להניח כשמגיעים למקום שנרצחו בו 8 אנשים זה היה מאד מרגש. מחוץ לספריה היה אספסוף שנהג ללא כבוד לנרצחים. ראשי הישיבה אמרו לי שהם לא שייכים למקום. אני מצטערת שהיתה התלהמות, זו בעיה שלהם ולא שלי".

יו"ר ועדת החינוך ח"כ מיכאל מלכיאור (העבודה) אמר בתגובה לאירוע כי "הכאב של הפשע הנורא של רצח צעירים תמימים בעיצומו של לימוד תורה, משותף לכל עם ישראל. חבל שגילויים של אספסוף כלפי שרת החינוך מכתימים ביקור חשוב של השרה שהתקבלה כראוי על ידי ראשי הישיבה והתלמידים. זו לא השעה להסתה ולשנאה אלא לנחמה בכבוד והתלכדות גם במקומות שיש בהם חילוקי דעות".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר ביקר גם הוא בישיבה אחר הצהרים. הביקור היה סגור לתקשורת והסתיים ללא אירועים מיוחדים. לדברי אנשיו של דיכטר, הביקור הי מכובד ונועד למטרות תנחומים. הוא נערך בנוכחות ראש הישיבה הרב יעקב שפירא, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, סגן ראש עיריית ירושלים וראשי בני עקיבא. דיכטר ביקר בישיבה ביום גם ביום שישי שעבר ואף נכנס לספרייה.

בשלושת הימים שחלפו מאז הפיגוע, מנסים בישיבה לחזור לתלם. במהלך השבת שהו בחורי הישיבה בקמפוס המבנה. הרב יהושע מגנס סיפר על התחושות הסותרות שחוו. "מצד אחד אמרנו תפילת הלל כיוון שמדובר בראש חודש, מצד שני אמרנו אל מלא רחמים על החללים שנהרגו", סיפר. הוא הסביר כי "אסור להתאבל בשבת, וגם מדובר בימי חודש אדר שהם ימים של שמחה". לדבריו, גם בחורים שנסעו הביתה לשבת ביקשו לשוב לישיבה. "אנחנו מנסים לשוב לתלם. הפסיכולוגים אמרו לנו שזה מאוד חשוב".

חלק מהתלמידים ראו את חבריהם נהרגים, חלקם היו בדרכם לספריה בה בוצע הירי, חלקם יצאו ממנה דקות לפני הפיגוע. אחד התלמידים סיפר כי אשתו התקשרה אליו בעת שישב בספריה. הוא חשב בטעות שהיא קוראת לו הביתה. כשהגיע לביתו שאלה אותו אשתו "מה אתה עושה כאן?", כשלפתע שמעו את היריות.

מתלבטים כיצד לחגוג את פורים

ביום ראשון בעוד שבועיים יציינו בירושלים את חג פורים. בכל הישיבות ובפרט בישיבת מרכז הרב, פורים נחשב לחג מיוחד של שמחה וריקודים. לדברי הרב מגנס גם השנה תהיה אווירה מיוחדת. "כעת עוד מוקדם לדבר כיצד זה יתקיים. כולנו 'שרוטים' עכשיו. פורים זה פורים ואסור להתאבל בו, אבל מדובר בעניין רגשי. התייעצנו עם פסיכולוגים שאמרו לנו לשבת עם הבחורים לפני החג, לשמוע מה הם מרגישים, וכל אחד יתנהג על פי הרגשתו".

בפתח הבניין תלוי שלט, שנתלה בהוראת ראש הישיבה, עליו נכתב "אין להתראיין לכלי התקשורת בשום אופן". לדברי הרב מגנס, זאת על פי עצת הפסיכולוגים ואנשי המקצוע במטרה להביא להתאוששות מהירה של התלמידים. כלי התקשורת התבקשו שלא להיכנס לתוך הישיבה בעת הלימודים, שינסו להתנהל היום כסדרם. הספריה נעולה מאז הפיגוע בהוראת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully