וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 הרוגים בפיגוע ירי בישיבה בירושלים

פנחס וולף, נתיב נחמני, יהושע בריינר וניר יהב

7.3.2008 / 6:38

מחבל חמוש חדר לישיבת "מרכז הרב" בשכונת קריית משה בירושלים. 11בני אדם נפצעו. אברך שלומד בישיבה: "שמענו צרורות והבנו שקרה משהו"

אסור להשתמש

(וידאו באדיבות ערוץ 1)

שמונה בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נפצעו בפיגוע ירי בישיבת "מרכז הרב" בשכונת קריית משה בירושלים. חמישה מההרוגים הם תלמידי הישיבה התיכונית לצעירים, ושאר ההרוגים הינם בוגרים תלמידי הישיבה הגבוהה. בעקבות הפיגוע העלתה המשטרה את הכוננות בכל רחבי הארץ מחשש לנסיונות נוספים לבצע פיגועים חבלניים.

רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ארגון "חופשיי הגליל - החוליה על שם החלל עימאד מורנייה וחללי עזה" נטל אחריות לפיגוע בירושלים.

מחבל חדר לישיבה ברחוב צבי יהודה סמוך לשעה 20:40. קצין האג"ם של גדוד 890 בצנחנים דוד שפירא, שהגיע לזירת הפיגוע, חיסל את המחבל. מהמשטרה נמסר כי בניגוד לדיווחים קודמים, מדובר במחבל אחד שחדר לישיבה ולא שניים. המשטרה פרסה מחסומים באזור וסורקת אחר מסיע המחבלים. צה"ל הקים מחסומים גם בכניסה לערים בגדה. חקירת הפיגוע מתמקדת בעיקר במישור המודיעיני.

ממד"א נמסר כי אמבולנסים פינו לבתי החולים "שערי צדק" ו"הדסה עין כרם" תשעה פצועים - שלושה באורח קשה ושישה באורח קל.

מפקד מחוז ירושלים אהרון פרנקו ומפכ"ל המשטרה דודי כהן הגיעו למקום הפיגוע. לדברי פרנקו "אדם בודד עם קופסא נכנס לישיבה. הוא שלף ממנה נשק ארוך והתחיל במסע של הרג בספריית הישיבה. קצין צה"ל שגר באזור ביצע את הירי הראשון ושני בלשי משטרה השלימו את המשימה". פרנקו ציין כי לא הייתה התרעה על הפיגוע.

מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר כי "מדובר באירוע חמור וקשה שבא לאחר תקופת שקט. אני רוצה לציין את התנהלות תלמידי הישיבה וקצין צה"ל". לדבריו המשטרה תגברה את כוחותיה בירושלים. הוא קרא לאזרחים לסייע למשטרה, לגלות עירנות ולדווח על כל אדם או חפץ חשוד. כהן ציין כי "בשלב זה לאחר התייעצות עם השב"כ וצה"ל אין מחבל נוסף בעיר. יש היערכות בעיקר בנושא הפרעות סדר בתפילת יום השישי מחר."

מול ישיבת מרכז הרב התקיימה אמש הפגנה של מאות אנשים הקוראים קריאות נוסח "מי נתן להם רובים" ו"מוות לערבים".

ישיבת מרכז הרב נחשבת ל"ספינת הדגל" של הזרם הציוני דתי. בישיבה בשעת הערב יושבים כל תלמידי הישיבה בבית המדרש ובספרייה המקומית ומשתתפים ב"סדר ערב", כלומר לימוד סיכום של היום והכנה לקראת השיעורים הבאים.

חמאס: "לקח חשוב לכיבוש"

בחמאס ברכו על הפיגוע. דובר הארגון, מושיר אל-מסרי, שלח ברכות לעם הפלסטיני "ולאומה הערבית על ביצוע הפיגוע האיכותי". בנוסף חיזק את ידי הלוחמים ומסר כי "דרך ההתנגדות אחראית להרתעת התוקפנות הישראלית שמובילה לשואה". נציג ארגון חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן, אמר בשיחה עם "אל-מנאר" כי הפיגוע "מלמד את הכיבוש לקח חשוב".

מגדודי עז א-דין אל-קסאם נמסר, כי "פיגוע ההתאבדות בירושלים הוא תגובה טבעית לפשעיה של ישראל, והוא אינו הפיגוע האחרון".

האחריות לביצוע הפיגוע שנטל ארגון "חופשיי הגליל" מוטלת בספק, מכיוון שבמספר ארועים בעבר לקח הארגון לקח אחריות על פיגועים שלא הם ביצע. ארגון הטרור, המורכב מערבים ישראלים, ביצע את פיגוע חטיפת ורצח אולג שייחט ב-2003, והיה מעורב בפיגוע בישיבה בעטרת כוהנים ב-2007.

פרסום ראשון: 20:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully