וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בשדרות: רוני יחיא, איש קבע ואב ל-4

שי מכלוף

27.2.2008 / 18:17

רוני, בן 47 ממושב ביטחה, היה סטודנט ללוגיסטיקה במכללת ספיר. עוד 2 בני אדם נפצעו ו-8 לקו בחרדה במהלך היום

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

רוני יחיא, סטודנט במכללת ספיר, בן 47 ממושב בטחה שבנגב, נהרג היום (רביעי) מפגיעת רסיס קסאם, שהתפוצץ בצהרים במגרש חנייה במכללת ספיר, סמוך לשדרות. צוות מגן דוד אדום, שקבע את מותו, פינה מהמכללה פצוע נוסף באורח קל, ועוד ששה נפגעי חרדה לבית החולים "ברזילי" באשקלון. יחיא היה איש צבא קבע שלמד לוגיסטיקה במכללה, והיה נשוי ואב לארבעה. הוא ההרוג העשירי שנהרג בשדרות מפגיעת קסאם, והשלישי במספר בשנה האחרונה.

ארבע רקטות התפוצצו אחר הצהריים בעיר אשקלון. אחת מהן נפלה בשטח פתוח סמוך לבית החולים "ברזילי" באשקלון. מהמקום פונו שני ילדים נפגעי חרדה. הרקטה השניה פגעה בקו מתח גבוה והביאה לניתוק זרם החשמל בחלקים נרחבים בעיר. צוותי הכיבוי בעיר פועלים לחילוץ תושבים שנלכדו במעליות.

הנהלת מכללת ספיר הפסיקה את הלימודים במכללה מיד לאחר פגיעת הקסאם, והזעיקה פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, ששוחחו עם הסטודנטים. עדי ראייה דיווחו על "נהירה המונית" של סטודנטים החוצה מהמכללה מיד לאחר המתקפה, אך הנהלת המכללה אסרה על הסטודנטים לצאת מתחומה מחשש שיפגעו בהתקפות קסאם נוספות.

רקטת קסאם נוספת פגעה פגיעה ישירה בבית מגורים בשכונת נווה אשכול בשדרות, גרמה נזק לבית, אך לא היו נפגעים. בסך הכל נורו משעות הצהרים כ-50 רקטות קסאם לעבר מערב הנגב.

בתחילת מתקפת הקסאמים רקטת קסאם פגעה במפעל באזור התעשייה שער הנגב, הסמוך לעיר שדרות. הקסאם פגע ישירות בחדר האוכל של מפעל "עוף קור" וגרם לנזקים כבדים. ממגן דוד אדום נמסר לוואלה! חדשות, כי שני אנשים במקום לקו בחרדה. במקביל נפלה רקטת קסאם נוספת סמוך למפעל באיזור התעשייה בשדרות. כל שאר הקסאמים נפלו בשטחים פתוחים סמוך לעיר, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

צה"ל תקף את משגרי הקסאם

גורמים בפמלייתו של ראש הממשלה, הנמצא בביקור ביפן, אמרו היום בצהריים בעקבות מתקפת הקסאמים על שדרות, כי ככל הנראה זו התגובה על המכה הקשה שחמאס ספג הבוקר, כאשר נהרגו 6 מאנשיו. לדברי הגורמים, "זה חלק מהמלחמה, בעזה מתנהלת מלחמה. ישראל נלחמת בטרור וישראל תמשיך להילחם בטרור".בקול ישראל דווח, כי רה"מ נשאל בעת תדרוך לכתבים האם ישראל קיבלה הצעה להפסקת אש מחמאס. לדברי אולמרט, "אין בינינו משא ומתן כלשהו, שבמהלכו ניתן היה להציג הצעה כזו, לא ידוע לי על הצעה כלשהי של חמאס להפסקת אש".

מיד לאחר מתקפת הקסאם על שדרות, תקפו כלי טיס של חיל האוויר חולית משגרי קסאם באזור ג'בליה שבצפון רצועת עזה וזיהו פגיעה בהם. ככל הנראה, מדובר בחוליה שירתה את הקסאם לעבר מכללת ספיר.

מטח הקסאמים הכבד נורה, ככל הנראה בתגובה לחיסול שישה פלסטינים הבוקר בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, ופציעתם של ארבעה נוספים. מחמאס נמסר כי חמישה בכירים בארגון נהרגו בתקיפה אווירית על רכב מסחרי שנסע בחאן יונס. לפי דיווחים של תושבים שהכירו את הפעילים, ההרוגים שבו לרצועה מאימונים בסוריה או באירן, לאחר שנפרצה גדר הגבול עם מצרים. דובר גדודי עז א-דין אל קסאם, אבו עוביידה, הכחיש את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully