וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בופור" הפסיד, "ארץ קשוחה" ניצח

שני פישר

25.2.2008 / 8:32

סרטם של האחים כהן הוא הזוכה הגדול של האוסקר; "בופור" הפסיד למתחרה האוסטרי: "זה חשף את הקולנוע הישראלי, וזאת למעשה הייתה המטרה שלנו"

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

הסרט הישראלי "בופור" לא זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר האמריקאי ה-80. סרטו של יוסף סידר הפסיד את הפסלון הנחשק ל"הזייפנים" האוסטרי, והמשלחת שלנו להוליווד תצטרך להסתפק בידיעה המנחמת שזוהי המועמדות הראשונה לישראל מזה 24 שנים.

ומכיוון שלא הכל סובב סביב ישראל: המנצחים הגדולים של טקס האוסקר ה-80, שהנחה ג'ון סטיוארט, הם האחים ג'ואל ואיתן כהן. השניים זכו עם סרטם "ארץ קשוחה" בפרס הסרט הטוב, הבמאי הטוב, התסריט המעובד הטוב ושחקן המשנה הטוב (חוויאר ברדם). "ארץ קשוחה" ו"זה יגמר בדם" של פול תומאס אנדרסון סומנו מלכתחילה כמתחרים המובילים של הטקס השנה, עם שמונה מועמדויות כל אחד. לצערו של אנדרסון, "זה יגמר בדם" זכה בשני פרסים בלבד - השחקן הטוב ביותר (דניאל דיי לואיס) והצילום.

ההפתעות של הטקס הלילה היו מריון קוטיאר ("אדית פיאף - החיים בורוד"), שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר, והחשפנית-לשעבר ותסריטאית-בהווה דיאבלו קודי, שקטפה את פרס התסריט על "ג'ונו".

והזוכים הם:

* הסרט הטוב ביותר – "ארץ קשוחה"

* הבמאי הטוב ביותר – ג'ואל ואיתן כהן ("ארץ קשוחה")

* השחקן הטוב ביותר – דניאל דיי לואיס ("זה יגמר בדם")

* השחקנית הטובה ביותר – מריון קוטיאר ("אדית פיאף - החיים בורוד")

* שחקן המשנה הטוב ביותר – חוויאר ברדם ("ארץ קשוחה")

* שחקנית המשנה הטובה ביותר – טילדה סווינטון ("מייקל קלייטון")

* התסריט הטוב ביותר – "ג'ונו" (דיאבלו קודי)

* התסריט המעובד הטוב ביותר – "ארץ קשוחה" (ג'ואל ואיתן כהן)

* צילום – "זה יגמר בדם"

* עריכה – "זהות אבודה"

* הסרט הזר הטוב ביותר – "הזייפנים" (אוסטריה)

* הפסקול הטוב ביותר – "כפרה"

* השיר הטוב ביותר – "Falling Slowly" (פעם אחת)

* סרט האנימציה הטוב ביותר – "רטטוי"

* הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר – "Taxi to the Dark Side"

* עיצוב תלבושות – "אליזבת: תור הזהב"

* איפור – "אדית פיאף – החיים בורוד"

* האפקטים המיוחדים – "מצפן הזהב"

* עריכת סאונד – "זהות אבודה"

* סאונד – "זהות אבודה"

* עיצוב אמנותי – "סוויני טוד"

"בופור" לא מאוכזבים

"בופור", המבוסס על רב המכר של רון לשם "אם יש גן עדן" הוכרז לפני כחודש כאחד מחמשת המועמדים בקטגורית הסרט הזר באוסקר, לצד "הזייפנים" האוסטרי, "קאטין" מפולין, "12" מרוסיה ו"מונגול" מקזחסטן. הפעם האחרונה שסרט ישראלי זכה לכבוד כזה היתה, כאמור, לפני 24 שנים, כש"מאחורי הסורגים" של אורי ובני ברבש נבחר כאחד הסרטים המתחרים. "בופור", כזכור, לא היה המועמד הראשון שנשלח מטעם האקדמיה הישראלית לייצג אותנו בתחרות הנחשקת – "ביקור התזמורת", סרטו עטור הפרסים של ערן קולירין, היה זה שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר הישראלי (פרס אופיר). אלא ש"ביקור התזמורת" נפסל על ידי האקדמיה האמריקאית בגלל שימוש מרובה בשפה האנגלית, "בופור" נשלח במקומו, ומשם – הכל היסטוריה.

"אנחנו לא מאוכזבים כי גם לא באנו בציפייה גבוהה" אומר המפיק הראשי של "בופור", דוד מנדיל, שנכח גם בטקס האוסקר. "ידענו שהסרט האוסטרי חזק, והיה חשוב לנו בעיקר ליהנות מהרגע. הרגשנו, היינו, ראינו, למדנו הרבה, ואני בטוח שתהיינה עוד הזדמנויות, בצוות זה או אחר. הייתה התעניינות גדולה מאוד בסרט, בנושא, בדרך העבודה עליו. זה חשף את הקולנוע הישראלי בזרקור מאוד רחב, וזאת למעשה הייתה המטרה שלנו".

סרטו של יוסף סידר ("ההסדר", "מדורת השבט"), בכיכובם של אושרי כהן, אלי אלטוניו ואיתי טיראן, עוקב אחרי חבורת לוחמים, המאיישת את המוצב בופור בימים האחרונים שלפני הנסיגה מלבנון. סידר אולי לא זכה באוסקר, ולא קיבל נשיקה מפנלופה קרוז, אבל כן הספיק לקטוף בעבור הסרט את פרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל ברלין.

"הזייפנים" האוסטרי, שכן זכה בפסלון המוזהב, מגולל את סיפורו האמיתי של סולומון סורוויץ שנאסר על ידי הגרמנים ונשלח למחנה ריכוז בשנת 1944.

* עדכון אחרון: 25.2, 06:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully