וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: הפרסומת של אורנג' מסכנת ילדים

רוני לינדר-גנץ

18.2.2008 / 15:06

הורים חוששים שילדיהם ינסו לחקות את כוכב הפרסומת החדשה של חברת הסלולר, בה נראה ילד המחופש לסופרמן קופץ ממגדל גבוה

הפרסומת החדשה של אורנג', בה נראה ילד המחופש לסופרמן מדמיין שהוא קופץ ממגדל גבוה, הצליחה להקפיץ לא מעט הורים. ציבור ההורים חושש מכך שילדים קטנים ינסו לחקות את כוכב הפרסומת.

הורים רבים פנו בעקבות הקרנת הפרסומת למועצה לשלום הילד: "הפרסומת בה נראה ילד קופץ ממרומי מגדל אל זרועות אביו עלולה להזיק", כותב אחד ההורים המודאגים. "לא לכל ילד מחכה אב שיתפוס אותו. ז'אנר מסוג זה מעודד ילדים לקפוץ...". אם אחרת מספרת כי "מאז שילדיי הקטנים, בני 4 ו-6 וחצי, צפו בפרסומת הם מחקים את הילד וקופצים מהספות ומהשולחנות 'כמו הילד בפרסומת'. הסברתי להם שמה שהם רואים בפרסומת זה לא אמיתי, אך הסכנה לצופים הצעירים ברורה".

במועצה לשלום הילד מספרים כי קיבלו פניה מגננת "המתארת שילדי הגן כבר מחקים את 'הסופרמן' החדש מהטלוויזיה, ומבקשת למנוע מהילדים את המודל המסוכן כפי שהוא משודר שוב ושוב בטלוויזיה".

ההורים דורשים לשנות את שעות השידור

בעקבות התלונות, פנתה אתמול המועצה במכתב לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, ודרשה ממנו לשנות את שעות שידור הפרסומת ולהגביל אותן לשעות שבהן ילדים אינם צופים בטלוויזיה. לדברי המועצה, "בתקנות לחוק הגנת הצרכן-פרסומת המכוונת לקטינים, מצוין מפורשות כי אסורה פרסומת העלולה לסכן בטיחותם של ילדים, 'לרבות להתכופף מבעד לחלון או למעקה, או לטפס ללא השגחה או ללא אמצעי בטיחות מתאימים'... נוכח זאת, גם אנו מוצאים שהפרסומת במתכונתה זו, ספק גובלת בעבירה על החוק, אך ללא כל ספק, יוצרת סיכון מיותר לילדים".

מחברת פרטנר נמסר, כי "החברה מקפידה שלא לפגוע בפרסומות שלה בשום אדם או מגזר. זהו חלק ממהות המותג orange והנחייה ברורה שהיא נר לרגלינו. בתשדיר המדובר רואים ילד המחופש לסופרמן משתעשע על ציור מדרכה שנראה כמו עיר במבט על. לאורך כל תהליך ההפקה הקפדנו שיהיה ברור לצופה כי מדובר בציור, ולכן הוא נצבע באמצעות גירים ולא בשיטות ריאליסטיות יותר".

"כדי לחזק זאת, רואים את הצייר עמל על הציור לאורך כל התשדיר. יתרה מכך, הילד נראה כשהוא רץ על גבי הציור במשך חמש שניות, כדי להבהיר לצופה מעל לכל ספק כי הציור הינו תלת-מימדי וכי מדובר ברחוב רגיל ושטוח לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully