וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בירושלים: אין לימודים

פנחס וולף

31.1.2008 / 9:27

הכיתות יישארו סגורות גם בצפון רמת הגולן, בצפת, במעלות וברוב בתי הספר במועצה האזורית גליל עליון. כביש ירושלים-ת"א פתוח לתנועה

נטע גרנות

צילום נטע גרנות עריכת וידאו: רביד גולדשטיין

בשל מזג האוויר הסוער והשלג שממשיך לרדת, גם היום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ובגני הילדים בכל רחבי ירושלים. מהנהלת האוניברסיטה העברית נמסר כי הלימודים התבטלו גם בקמפוס גבעת-רם ובקמפוס הר הצופים בעיר.

הכיתות יישארו סגורות גם בצפון רמת הגולן, בצפת, במעלות וברוב בתי הספר במועצה האזורית גליל עליון. גם במצפה רמון ובערד אין היום לימודים. ביהודה ושומרון יחלו הלימודים ביישובי גב ההר, כולל מגדלים וכפר תפוח, לאחר פינוי צירי התנועה מהשלג. ביישובי בנימין לא יתקיימו לימודים, למעט בניל"י, גוש אדומים ומבוא חורון.

הבוקר היו בירושלים שיבושים בתנועה, אך מפלסות השלג פינו בינתיים את רוב הכבישים. כבישי הגישה לבירה וממנה פתוחים כעת לתנועת כלי רכב. גם התחבורה הציבורית שבה לפעול כסדרה.

במהלך הלילה ירד שלג גם בפסגות הגבוהות של הרי הכרמל והנגב. הלבן כיסה את היישובים עוספייה ודליית אל כרמל, ואת היישוב נופית שבגליל התחתון. שלג ירד גם בהרי הגליל המערבי והגליל העליון, כולל במטולה. גם במספר מקומות בנגב, כולל בערד, נצפו הפתיתים הלבנים.

בכמה אזורים בארץ ירדו הטמפרטורות מתחת לאפס: בגליל ובגולן הגיעו הטמפרטורות עד ארבע מעלות מתחת לאפס, בנגב ובירושלים - עד שתי מעלות מתחת לאפס. התל אביבים, לעומת זאת נהנו מלילה "חמים" יחסית, עם שבע מעלות.

לופוליאנסקי בחר בובת שלג

גם אתמול (רביעי) התעוררו תושבי הבירה לרחובות מושלגים, והתלמידים זכו ליום חופש. גם עובדי התחבורה הציבורית יצאו לחופש קצר, לאחר שהוחלט על הפסקת התנועה בשל סכנת ההחלקה בכבישים, אולם היא חזרה לפעול במתכונת מצומצמת לאחר מספר שעות.

לקראת סיום היום המושלג הכריע ראש העיר אורי לופוליאנסקי בתחרות בובות השלג. התחרות היום היתה בעיקר לתושבי ירושלים, אם כי לא חסרו בגן סאקר בבירה גם ילדים ממרכז הארץ. היום צפוי מקצה שיפורים וראש העיר הבטיח כי יוכלו להשתתף אזרחים מכל הארץ.

יובל גריידי, בת 10, מגבעת שמואל ראתה אתמול לראשונה שלג מחוץ למרקע הטלוויזיה. היא השתחררה מוקדם מבית הספר בה היא לומדת לכבוד הפתיתים הלבנים. במרכז, היא סיפרה, ירד ברד בלבד. "קר לי קצת, אבל אני אוהבת שלג כי זה כיף", היא סיפרה.

מתנדבי "איחוד והצלה" טיפלו אמש בכ-60 אירועים הומניטריים, ובהם הסעת יולדות ששוחררו מבית החולים והעברת חולים לניתוחים. בנוסף, המתנדבים העבירו מנות חלב אם לפג שנמצא בבית החולים הדסה הר הצופים. המוקד עבור תושבי ירושלים פועל גם היום, ומספרו הוא 02-5002020.

המערכת החורפית תמשיך להיות מורגשת גם במהלך היום, אולם החזאים צופים כי תחול עלייה קלה בטמפרטורות וכי השלג ייפסק בכל חלקי הארץ. לקראת סוף השבוע צפויה עלייה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully