וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בירושלים וצפת, מפלס הכינרת עלה

שולמית אביצור ויהושע בריינר

30.1.2008 / 13:00

בכל הערים אליהן הגיע השלג, הלימודים בוטלו. כוננות מוגברת במד"א, המפלסות בי-ם כבר פועלות. מפלס הכנרת עלה ב-4 ס"מ

נטע גרנות

צילום וידאו: נטע גרנות, עריכה: יאיר דניאל

השלג סוף סוף הגיע לירושלים, ולא רק אליה. שלג יורד ונערם גם ברמת הגולן, בהרי הגליל, בצפת, בשומרון, וצפוי להגיע היום גם לנגב.

תושבי הבירה התעוררו הבוקר לרחובות מושלגים, והתלמידים זכו ליום חופש. גם עובדי התחבורה הציבורית יצאו לחופש קצר, לאחר שהוחלט על הפסקת התנועה בשל סכנת ההחלקה בכבישים, אולם היא חזרה לפעול במתכונת מצומצמת לאחר מספר שעות. העירייה קראה לנהגים להימנע מנסיעה בעיר. הכניסה לעיר נחסמה לאחר שגושי קרח נפלו מגשר המיתרים, ונערמו על הכביש.

שירותי החירום בעיריית ירושלים, שנכנסו כבר אתמול ל"כוננוות שלג", הצטיידו בקרוב למאה מפלסות שלג, מפזרות מלח וטרקטורים, ופועלים לפילוס דרכים ראשיות. העירייה גם פעלה מבעוד מועד לאיתור מקומות לינה לדרי הרחוב, ולדאגה לבעלי החיים.

החשש של חברי ועדת וינוגרד כי בשל מזג האוויר לא יוכלו להציג את הדו"ח לראש הממשלה ולעיתונאים בבנייני האומה, הופרך, לאחר שעיריית ירושלים הבטיחה כי היא תשמור על צירי תנועה פתוחים בין בנייני האומה למשרד ראש הממשלה.

סערה בכל הארץ

הארץ כולה הושפעה ממזג האוויר הסוער. בצפון רמת הגולן התבטלו הלימודים, לאחר שבמהלך הלילה ירד במקום שלג כבד, וכבישים רבים באזור נסגרו בשל סכנת החלקה. בחרמון השתוללו הלילה סופות שלגים, והשלג הגיע הלילה אף לצפת, ובשעות הצהרים החל להיערם. בעקבות המשקעים הרבים עלה מפלס הכנרת בארבעה ס"מ תוך יממה.

מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי גם מחר ימשך בכל הארץ מזג האוויר הסוער. במרכז הארץ ירד גשם כבד, וקיים חשש להצפות, וחשש לשטפונות בנחלים ובמקומות הנמוכים. השלג ימשיך לרדת בהרים, וצפוי להתחיל לרדת גם בנגב - במצפה רמון, בשדה בוקר ובכל הרי הדרום שגובהם מעל 700 מטר יתכן שלג. רוחות חזקות ינשבו בכל הארץ, ומהירותן תגיע ל-40 עד 65 קמ"ש.

עוד נמסר, כי הלילה יהיה קר במיוחד. בירושלים, בשומרון ובנגב יגיעו הטמפרטורות למינוס 2 מעלות, בגליל למינוס 3 מעלות ובמרכז ל-4 מעלות. צפויות סופות רעמים מלוות בברקים.

שירותי החירום נכנסו לכוננות מיוחד עקב השלג. "מגן דוד אדום" הודיע כי במהלך היממה האחרונה חלה עלייה ניכרת במספר הפניות למוקד. ארגון" יד שרה" הודיע כי עקב מזג האוויר הסוער, הועמדו צוותים רפואיים בכוננות. אתמול נפצעו 15 בני אדם מחפצים שפגעו בהם בשל הרוחות החזקות.

שיתוף פעולה בין צה"ל לפלסטינים

מזג האוויר הסוער הביא אמש לשיתוף פעולה יוצא דופן בין צה"ל לאזרחים פלסטינים. אישה שכרעה ללדת ביישוב בית אומר הסמוך לחברון ביקשה סיוע מהצלב האדום, על מנת שיביא אמבולנס לביתה. בעקבות השלג הרב שהצטבר באזור, לא הצליח האמבולנס להגיע לביתה של האישה.

נציגי הצלב האדום פנו למנהל האזרחי בחברון, בבקשה לסיוע, ואלה שלחו מפלסת שלג צה"לית מהחטיבה המרחבית יהודה, שהגיעה אל תוך היישוב בית אומר ופילסה את הדרך לבית הפלסטינית, כשאחריו נוסע האמבלונס. במקביל תיאמו גורמים במנהל האזרחי ביחד עם עיריית חברון מפלסת שלג פלסטינית, שפילסה את דרך האמבולנס עד לבית החולים בחברון, לשם הגיעה האישה בשעת לילה מאוחרת, וילדה את תינוקה.

במקרה אחר סייעו המנהל האזרחי לקשיש פלסטיני בן 72 מהכפר סילוואן שלקה בליבו והיה צריך להגיע לבית החולים ברמאללה. בעקבות השלג הרב נחסמו מרבית הכניסות לעיר, ובתיאום עם גורמי הביטחון עבר האמבולנס הפלסטיני דרך ההתנחלות עפרה, משם המשיך לרמאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully