וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף שוב, מספר ההרוגים עלה ל-19

ניר יהב ויהושע בריינר

15.1.2008 / 18:19

ב-4 תקיפות צה"ל בצפון הרצועה נפגעו עשרות חמושים. הפלסטינים מדווחים על 19 הרוגים, בהם בנו של בכיר חמאס ושר החוץ לשעבר

מקורות פלסטינים דיווחו כי שני בני אדם נהרגו ושישה נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר במזרח בית חאנון שבצפון רצועת עזה הערב (שלישי). גורמים בצה"ל מסרו כי צה"ל תקף חולייה של משגרי קסאמים ופצצות מרגמה וזוהתה פגיעה. בכך עולה מניין ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה ל-19.

חמאס נטל אחריות על ירי רקטות הקסאם על שדרות ואיים להגביר את התקפותיו על ישראל. זו הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שבה חמאס נוטל אחריות באופן ישיר לירי רקטות לעבר ישראל.

בשני מקרים מוקדם יותר היום תקף צה"ל חוליות משגרי פצצות מרגמה. התקיפות בוצעו על ידי כלי טיס של חיל האוויר. במקרה אחר תקף חיל האוויר רכב ובו חמישה מחבלים, שנע באזור הפעילות לעבר כוחות צה"ל. במהלך המבצע, שהחל בשעות הלילה המאוחרות,דיווחו החיילים כי נורו לעברם מספר פצצות מרגמה וכן טילים נגד מטוסים. בכל המקרים לא היו נפגעים בצה"ל ולא נגרם נזק.

"פעילות צה"ל לא שונה מהרגיל"

הפלסטינים דיווחו הבוקר כי לפחות 17 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בצפון רצועת עזה, ועוד כחמישים נפצעו. כאמור, שניים נוספים נהרגו בתקיפה הערב. לדברי הפלסטינים, אחד ההרוגים הוא חוסאם א-זהאר, בנו של בכיר החמאס ושר החוץ לשעבר מחמוד א-זהאר. בנו הבכור של א-זהאר נהרג ב-2003 בהפצצת חיל האוויר, בה נפצע גם א-זהאר עצמו. א-זהאר מסר בתגובה כי "חמאס יגיב בעוצמה בשפה שישראל תבין".

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את "הטבח הישראלי בעזה", כלשונו. לדבריו, ישראל ביצעה פעולות ברבריות שמזיקות לתהליך השלום. "אי אפשר לשתוק נוכח הפשעים", הוסיף. ממשלת חמאס הכריזה על שלושה ימי אבל ברצועת עזה בעקבות חיסולם של 17 הפלסטינים.

צה"ל וחיל האוויר פעלו עד הצהריים בצפון רצועת עזה. החל משעות הבוקר בוצעו שלוש תקיפות ברצועה. הבוקר זיהה כוח צה"ל תנועה חשודה של חמישה פלסטינים סמוך לגדר, וביצע לעברם ירי. מאוחר יותר תקף חיל האוויר רכב שנסע בשכונת סג'עייה, ובו חמישה חמושים. פחות מחצי שעה אחר כך, זיהה חיל האוויר חוליית משגרי פצצות מרגמה לקראת ירי. כלי טיס תקף את החולייה לפני שהספיקה לירות, וככל הנראה, נפגעו מהירי 3 חמושים.

לראשונה זה שבוע, פועלים בעזה כוחות מתוגברים של חטיבת גולני, שריון והנדסה בשיתוף חיל האוויר, לאחר שצה"ל נמנע מלהיכנס לרצועה בזמן ביקור נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. במערכת הביטחון אמרו, כי פעילות הכוחות מתבצעת בעומק של כשלושה קילומטרים מגדר ההפרדה לצורך הרחקת פעילי הטרור מאזורי הסיור של צה"ל ומניעת חפירת מנהרות אל תוך שטח ישראל. במסגרת הפעולה מתבצעים גם מעצרים ותחקורים של גורמים החשודים בשיתוף פעולה עם ארגוני הטרור.

"המערכה עם ישראל - לחיים ולמוות"

"הפעילות היום איננה שונה מהפעילות של צה"ל בתוך הרצועה בחודשים האחרונים", אמר היום גורם צבאי ברצועת עזה. "מדובר באיזור שאנו פועלים בו לא מעט בתקופה האחרונה והכוחות משיבים אש על פי מספר החמושים שהם מזהים בשטח. עד עתה הם זיהו במקום מספר הרוגים".

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר הבוקר בתגובה לפעילות צה"ל, כי "המערכה עם ישראל היא מלחמה לחיים או למוות". לדבריו, "ישראל הסלימה את פעולתה בעזה משום שנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש נתן לה אור ירוק". אבו עוביידה איים להילחם בישראל בכל דרך אפשרית.

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully