וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכבד את צווי המניעה, אבל לא מעבר"

ספי קרופסקי וגידי ויניש

13.1.2008 / 19:35

ראשי האוניברסיטאות ממתינים להחלטת ביה"ד שסיים את הדיון בצווים. המרצים: גם אם יוצאו צווים, האוניברסיטאות לא יתנהלו כמו שצריך

הדיון בבית הדין הארצי לעבודה, במתן צווי המניעה למרצים הסתיים, והצדדים מחכים שאדלר ימסור את החלטתו. מחוץ לבית הדין התקיימה הפגנה של כמאה סטודנטים ומרצים מהאוניברסיטה העברית, שקראו להימנע מצווי מניעה, ולסיים את הסכסוך בהסכם.

יו"ר הסגל האקדמי הבכיר, פרופ' צבי הכהן, אמר כי "אנחנו אזרחים שומרי חוק, ואם יוצאו צווי מניעה נקיים אותם". אולם, פרופ' הכהן הוסיף כי " צריך להבין שגם אם יוצאו צווים, האוניברסיטאות לא יתנהלו כמו שצריך". לדבריו, "אם היה הסכם, היינו מגיעים להשלים חומר בלילות, אבל במידה שיוצאו צווים לא נעשה דבר מעבר לנדרש".

עוד הוסיפו המרצים כי "האוצר פשוט לא מעונין לפתור את המשבר. ראש הממשלה חייב להבין כי פקידי האוצר, העושים ככל העולה על רוחם, מביאים במו ידיהם לא רק לביטול הסמסטר ולהרס עתיד הסטודנטים אלא לחורבנה של ההשכלה הגבוהה והמחקר המדעי בישראל". לדבריהם "אולמרט חייב להבין כי האחריות על כך כולה אך ורק שלו".

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' משה קווה אמר בתום הדיון כי "אם ביה"ד לא יוציא צווי מניעה למורים, נודיע על ביטול שנת הלימודים כולה". לדבריו, ראשי האוניברסיטאות ינקטו בכל הצעדים האפשריים כדי למנוע את הפגיעה ב-120 אלף הסטודנטים. קווה הוסיף כי הציע למרצים למשוך את הבקשה לצווי המניעה תמורת הפסקת השביתה בתחום ההוראה והחלתה על תחום המחקר.

קודם לכן, פנה ראש הממשלה אהוד אולמרט למרצים השובתים, וביקש מהם לסיים את השביתה. "אל תמוטטו במו עקשנותכם את הסיכוי לקדם את החינוך האקדמי בישראל", אמר. עוד הוסיף אולמרט, כי במשך כמעט 80 ימים מתקיימת שביתה שניתן היה לסיים מזמן. "אנחנו למודי לקחים משביתות קודמות. האוצר והחינוך הציעו הצעות מרחיקות לכת".

ראש הממשלה אמר עוד, כי על מנת שסבלם של אלפי סטודנטים ייחסך, הוא מבקש מהמרצים לקבל את הצעת בית הדין הארצי לעבודה ולחזור ללמד, שלא על סמך צווי המניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully