וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בקניה מבטלת את המחאה

7.1.2008 / 15:25

בעקבות מאמצי התיווך, ראש האופוזיציה ביטל את ההפגנות המתוכננות, אבל הבהיר שאינו מוכן לוותר על עריכת בחירות חדשות

מספר ההרוגים במהומות בקניה בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת הגיע לקרוב ל-500. הממשלה נקבה במספר 486 ואמרה שכרבע מיליון בני אדם נאלצו לברוח מבתיהם, אם כי ההערכות של ארגוני סיוע הן גבוהות הרבה יותר.

המהומות ברוב המדינה נרגעו לעת עתה, אבל ישנם דיווחים על אירועים בודדים של מעשי הרג. על פי דיווח אחד, שהגיע מאוגנדה ולא אושר, 30 מתושבי קניה טבעו אחרי שברחו מרודפיהם לתוך נהר שנמצא על הגבול בין המדינות.

נציג האופוזיציה בבחירות ראילה אודינגה אמר היום (שני) בעקבות הפגישה עם שליח ארצות הברית ג'נדאיי פרייזר שתהליך התיווך יתחיל בקרוב. בעקבות תחילת המשא ומתן, ביטל אודינגה את מחאת האופוזיציה. אולם הוא הבהיר שאינו מתכוון לוותר לנשיא קיבאקי: "אמשיך לפעול בכל האפיקים החוקיים כדי להבטיח שיכבדו את תוצאות הבחירות האמיתיות", אמר אודינגה.

ראש האופוזיציה עומד בפני הדילמה כיצד להפסיק את האלימות, כמו שדורשת ממנו הקהילה הבינלאומית, תוך כדי שמירה על תנופת המחאה שעשויה לדחוק את הנשיא קיבאקי מהשלטון.

נשיא קניה מוואיי קיבאקי אמר שהוא מוכן לכינון ממשלת אחדות לאומית. אודינגה מנגד אמר שאינו מעוניין לחלוק איתו את השלטון, והוא רוצה לדון בכינון ממשלת מעבר עד לבחירות חדשות, שייערכו עוד שלושה עד שישה חודשים. איגוד המשפטנים הקנייתי האשים את הממונים על הבחירות בחוסר יושר ואמר שמינויו של קיבאקי "בטל ומבוטל". לדברי האיגוד, לנשיא אין לגיטימיות לשלוט, וזו הסיבה למרבית הבעיות העומדות בפני קניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully