וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: האשמות הדדיות על האחריות למהומות

2.1.2008 / 14:34

נשיא קניה מואי קיבקי ויריבו הפוליטי מאשימים זה את זה באלימות הגואה במדינה. ארה"ב והאיחוד האירופי קראו להרגעת הרוחות

המנהיגים משני צדי המתרס הפוליטי בקניה מאשימים היום (רביעי) אחד את השני באחריות לאלימות במדינה. לפחות 275 בני אדם נהרגו בקניה בימים האחרונים, ביניהם 30 אנשים שנשרפו למוות כאשר הכנסיה בה הסתתרו הוצתה. רבים נלקחו כבני ערובה, ומאות שוטרים התפרסו ברחבי הבירה ניירובי והקימו בה מחסומים.

מואי קיבקי, שנבחר אתמול באופן רשמי לקדנציה נוספת לנשיאות, ומנהיג האופוזיציה, ראילה אודינגה, שטען כי הניצחון בבחירות נגזל ממנו במרמה, קראו שניהם להפסקת האלימות במדינה, אך הטילו את האחריות לאלימות אחד על השני.

דובר מטעם ממשלת קניה אמר לרשת ה-BBC כי תומכיו של אודינגה "מעורבים בטיהור אתני באופן מחושב ומאורגן". בתגובה טען אודינגה, כי ממשלתו של קיבקי "אשמה באופן ישיר ברצח עם". בתגובה לשאלה האם הוא מתכוון לפעול להרגעת תומכיו, ענה כי הוא "מסרב להרדים את העם הקנייתי ובכך לאפשר לו להיאנס".

בתוך כך, שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס ושר החוץ של האיחוד האירופי, דייויד מיליבנד, פרסמו תצהיר משותף, בו נכתב כי "כרגע יש חשיבות עליונה לקבלת הצהרה משותפת מהמנהיגים הפוליטיים של קניה להפסקת האלימות בידי תומכיהם. יש לקדם תהליך שיבנה עתיד מאוחד וחזק לקניה". ראש האיחוד האפריקאי, נשיא גאנה ג'ון קופור, יגיע היום לקניה ויצטרף לקולות העולמיים להפסקת האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully