וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטל מתוק: חשד לתיאום מחירים בעולם השוקולד

23.12.2007 / 10:09

נסטלה, מארס, הרשי וחברות נוספות בקנדה חשודות כי קיימו פגישות תיאום בסתר לקביעת מחירי מוצריהם

החטיבות הקנדיות של יצרניות השוקולד נסטלה, מארס, הרשי וחברות אחרות חשודות בתיאום מחירים בשוק השוקולד הקנדי, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

לפי מסמכים אשר הוצגו לבית המשפט באוטווה שבקנדה בסוף השבוע, בכירים מחברת הרשי קנדה, מארס קנדה, נסטלה קנדה וחברות נוספות נפגשו בסתר בבתי קפה, מסעדות ומפגשים של תעשיית הממתקים ותיאמו מחירים ביניהם.

הפרשה נחשפה בעקבות חקירה של הרשות להגבלים עסקיים בקנדה הנוגעת לתעשיית השוקולד במדינה.
הרשות התירה לחוקרים לאסוף אלפי מסמכים מהתאגידים בנושא, אך עדיין לא הוגשו כתבי אישום נגד אף אחת מהחשודות במעשה.

תכתובות סודיות ופגישות חשאיות

לפי מסמכים שהובאו לבית המשפט בקנדה, בכיר בנסטלה קנדה העביר לבכיר בחברה מתחרה מעטפה מלאה בנתונים לגבי תיאום המחירים, והורה למקבל המעטפה שלא לפתוח אותה במשרדו. נשיא חברת ITWAL, מפיצת מזון קנדית אשר חשודה גם היא בקשר לפרשה, שלח גם הוא לפי החשדות עדכונים שותפים לגבי תיאום המחירים לבכירים בחברות המזון בקנדה. ההאשמות כלפי החברות נוגעים לתיאום מחירים שכביכול בוצע מפברואר 2002 ועד לפני מספר שבועות.

נציגים של הרשי קנדה, נסטלה וקדבורי אמרו לסוכנות הידיעות אי.פי ב-28 בנובמבר כי הן קיבלו הוראה מהרשות להגבלים עסקיים למסור מסמכים אשר עלולים להיות קשורים לפרשה. עם זאת, מהחברות עדיין לא נמסרה לסוכנות הידיעות תגובה לגבי ההאשמות.

בארה"ב אמרו השבוע החברות נסטלה ומארס כי ישתפו פעולה עם חקירה של משרד המשפטים המקומי לגבי תיאום מחירים בארה"ב.לפי אגודת יצרניות הממתקים בקנדה, שוק השוקולד והממתקים הקנדי מגלגל 2.3 מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully