וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קופים יודעים מתמטיקה

18.12.2007 / 9:16

לפי מחקר שנערך בארה"ב, קופים מסוגלים לבצע חיבור בעל פה כמו בני אדם. מחקר קודם העלה: שימפנזות טובות יותר במשחקי זיכרון

קופים מסוגלים לבצע חיבור בעל פה כמעט טוב כמו סטודנטים בקולג' – כך עולה מנתוני מחקר אמריקאי, ממנו נובע שכישורים לא-וורבליים אינם נחלתם הבלעדית של בני אדם. המחקר שנערך באוניברסיטת דיוק הוא המשכו של מחקר יפני מתחילת החודש, בו שימפנזות צעירות הצליחו במבחני זיכרון יותר טוב מבני אדם מבוגרים.

מחקרים קודמים העלו, שיונקים מפותחים יכולים להתאים מספרי עצמים, להשוות מספרים ולבחור את הקבוצה הגדולה יותר מבין שתי קבוצות עצמים. "זהו המחקר הראשון שבוחן האם קופים יכולים להחליט החלטות מפורטות המבוססות על חישובים מתמטיים מסוימים", אמרה ג'סיקה קנטלון, חוקרת מתחום הנוירולוגיה הקוגניטיבית מאוניברסיטת דיוק.

"המחקר מראה שניתן לקחת את השפה מבני אנוש, ולהיות בדיוק ברמת הביצוע של קופים", אמרה קנטלון. במחקר הושוו שתי קופות המקאו בוקסר ופיינשטיין (על שם שתי סנאטוריות מקליפורניה ברברה בוקסר ודיאן פיינשטיין) עם 14 סטודנטים מהאוניברסיטה. המשימה היתה לחבר בראש שני סטים של נקודות שהבהבו על המסך, ונתבקשו לבחור את התשובה הנכונה מבין שתי תשובות שהוצגו על מסך אחר. הסטודנטים לא הורשו לחשב בקול רם או על דף, ונתבקשו לענות מהר ככל האפשר. גם בני האדם וגם הקופים ענו בטווח של כשניה אחת, וקיבלו תוצאות דומות.

"אני לא חושבת ששפה הוא המשתנה היחיד שמבחין בין בני אדם לבין יונקים מפותחים שאינם בני אדם, אך במונחים של משימות מתמטיות, שפה היא המכשול הגדול ביותר", אמרה קנטלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully