וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז: כל מטרות המאבק הושגו

ספי קרופסקי

13.12.2007 / 15:42

יו"ר ארגון המורים סיפר כי קיימים פרטים בהסכם שלוא פורסמו והם הישג לתנאי העבודה של המורים. בר-און: המורים חזרו לבתי הספר עם ראש מורם

מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכה: רביד גולדשטיין)

אחרי 60 ימים של שביתה, הבוקר (חמישי) הגיעו משרדי האוצר, החינוך וארגון המורים העל יסודיים להסכם. משרדי הממשלה הודיעו שאחרי 20 שעות רצופות של דיונים, הגיעו הצדדים ל"הסכמות מהותיות".

שר האוצר רוני בר-און בירך על ההסכמות. "זהו הסכם חשוב לחינוך בישראל", אמר בר-און, "שהושג תוך שמירה על איזון נכון בין צרכי החינוך לבין הצורך לשמור על מדיניות תקציבית אחראית, מבלי לפרוץ את הסכמי השכר במשק. אני שמח שהמורים חזרו הבוקר לבתי הספר עם ראש מורם, מתוקף ההסכמות שהושגו, מבלי לפגוע ברפורמה שהושגה עם הסתדרות המורים ובהסכם הקיבוצי של ההסתדרות הכללית. אלה היו היעדים העיקריים שלנו ועמדנו בהם".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר במסיבת עיתונאים לאחר החתימה, כי כל מטרות המאבק הושגו. ארז הודה לשרת החינוך יולי תמיר ולשר האוצר בר-און על תרומתם להסכם. ארז הודה שמלבד ההישגים שפורסמו בהסכם בין הצדדים, קיימת סדרה של תנאי שירות שהובטחו, ולא פורסמו ברבים.

קרן שקד, דוברת ארגון המורים העל יסודיים הביעה שביעות רצון. "השגנו הסכם טוב, מכיוון שנקבל את תוספת השכר והרפורמה במתכונת 'עוז לתמורה' שהצענו תצא לדרך, מה גם, שהיא תחול על כל המורים. במאבקים האלו אין מנצחים, כי בסופו של דבר כולם הפסידו מהשביתה הארוכה".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שתיווך במשא ומתן בין ארגון המורים העל יסודיים לממשלה, אומר שאפשר היה לסיים את השביתה כבר לפני חודש. "לטעמי חודש הימים היה מיותר", אמר עיני לגלי צה"ל. "לא יכול היה להיות פתרון אחר. אפשר היה לגמור את זה לפני חודש באותה הצורה".

המגעים על הרפורמה ממשיכים

ההסכם המסתמן מתבסס על מתווה שהציג יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואלו עיקריו:

- המורים יקבלו תוספת שכר של 8.5%, מהם 4.5% במשכורת ינואר 2008 והיתר בינואר 2009. התוספת תתקבל ב"פעימות": תמורת פעימה ידרשו המורים לעבוד שעה פרטנית אחת נוספת.

- כמו כן יקבלו המורים 4% תוספת שכר בשל שחיקת השכר בשנים 2002 עד 2007.

- במקביל, ממשיכים הצוותים במשא ומתן ליישום רפורמה מקיפה במערכת החינוך. אם היא תכשל במשך ששת החודשים הקרובים - תבוטל בתוך מספר חודשים תוספת השכר הראשונה. במידה והרפורמה תצא לפועל, זו תוביל לתוספת של 26%, הכוללת את התוספות שכבר הוזכרו.

- מנכל"ית משרד החינוך תקים ועדה, שתגבש תוכנית לצמצום מספר התלמידים בכיתה בחינוך העל יסודי. התוכנית תוגש תוך 45 יום לשרי האוצר והחינוך.

- המורים מתחייבים לשקט תעשייתי עד לסוף שנת 2009

ממשרד החינוך נמסר, כי מהנתונים שנאספו במחוזות השונים, עולה שבמרבית בתי הספר ברחבי הארץ התקיימו היום הלימודים כסדרם. על פי הנתונים שנאספו, במחוז צפון הגיעו לבתי הספר כ-80% מהתלמידים, במחוזות חיפה ודרום הגיעו כ-90% מהתלמידים, ובמחוזות תל אביב, מרכז וירושלים הגיעו לבתי הספר למעלה מ-95% מהתלמידים. 100% מהמורים הגיעו לבתי הספר, אם כי חלקם לא הגיעו בבוקר אלא במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully