וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המענה להתחממות כדוה"א: נפיחות של קנגורו

8.12.2007 / 1:07

מחקר אוסטרלי קבע כי גזי הקיבה של החיות המקפצות אינם מכילים גזי חממה. זאת, בזמן שפרות פולטות 14% מגזי החממה במדינה

חוקרים אוסטרלים מצאו דרך מקורית להפחית את [[גזי החממה]]. החוקרים הבחינו כי גזי המעיים של כבשים ופרות מכילים כמויות גדולות של גז ה[[מתאן]] שתורם להתחממות הגלובלית. הם גם זיהו כי הנפיחות של הקנגורו אינן מכילות כלל את המתאן והסבירו כי זאת בזכות בקטריה הקיימת בבטנו של החיה הקופצנית. לאור המסקנות המרעישות, המדענים החלו מפתחים אוכל מיוחד עבור הכבשים והפרות המזהמים שיפתח גם בבטנם את הבקטריה ויפחית את פליטת גז המתאן.

למרות שמקורם של רוב גזי החממה הוא בגז ה[[פחמן הדו חמצני]] המוכר יותר, ריבוי עדרי הצן והבקר באוסטרליה הביא לכך שיותר ויותר גז מתאן נפלט לאוויר. "14% של גזי החממה באוסטרליה הם מנפיחות של פרות וכבשים" אמר את'ול קליב שעמד בראש קבוצת החוקרים. לדבריו, "בניו זילנד המצב אף חמור יותר ובשל ריבוי החקלאות במדינה, 50% מגזי החממה נובעים מנפיחות של פרות וכבשים.

החוקרים אף ציינו בגאווה כי הבקטריה, לא רק מפחיתה את פליטת גזי החממה, אלא גם הופכת את העיכול כולו להרבה יותר יעיל ועשויה לחסוך מיליוני דולרים בעלויות ההאכלה לחיות.

החקלאים באוסטרליה מתייחסים דווקא ברצינות מפתיעה לממצאים המעט משונים. בסוכנות AFP דוווח, כי לדברי החקלאי מייקל מיטון, "בשנה שכזאת בה סבלנו מבצורת קשה, אנו מוכנים לקבל כל רעיון כדי להילחם בהתחממות כדור הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully