וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביוב קרס - חופי אילת נסגרו לרחצה

29.9.2007 / 14:46

שני פיצוצים אירעו במערכת ביוב בעיר ומאות מטרים מעוקבים של שפכים זרמו לים. עמותת "צלול" תגיש תלונה במשטרה נגד העירייה

משרד הפנים סגר לרחצה את כל חופי הים באילת עד להודעה חדשה, בשל זרימת ביוב גולמי לתוך מי הים. המפקח הארצי על בריאות הסביבה במשרד הבריאות, זאב שיף, אמר כי החופים ישארו סגורים לפחות עד מחר (ראשון) בצהריים, אז תילקח דגימה מהמים ותוצאותיה יתבררו כבר בעוד יממה.

בגלי צה"ל דווח, כי אתמול ארעו שני פיצוצים במערכת הביוב בעיר – אחד באזור הנמל והשני בחלקה הצפוני של העיר סמוך למלון הרודס. מאות מטרים מעוקבים של מי ביוב זרמו הלילה לים. במשרד להגנת הסביבה בודקים מה גרם לזרימת השפכים לים.

סגירת החופים צפוייה לפגוע קשות בתיירות בעיר, בה שוהים כעת נופשים רבים בשל החג. מרשות הטבע והגנים נמסר כי שמורת האלמוגים פתוחה לציבור. באילת חוששים מפגיעה בדגים ובדולפינים, ובריף הדולפינים פועלים לצמצם את הנזק באמצעות טיפול תרופתי.

"מדובר בהפקרות"

יריב אברמוביץ', מנכ"ל עמותת "צלול", זעם על התקרית במפרץ, "מדובר בהפקרות שטרם נראתה כמותה. מפרץ אילת הוא בעל המערכת האקולוגית הרגישה ביותר בארץ, ולא ייתכן שברגע חלמאי אחד וחוסר עירנות, ייהרסו מאמצים של עשרות שנים".

לדברי המנכ"ל, "על כל רשות מוניציפלית לדאוג באופן שוטף ויסודי למערכת הביוב בעירה. ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, נכנס היום לרשימה לא מחמיאה של ראשי רשויות שאינם דואגים לתחזוקת מערכת הביוב".

אברמוביץ' הוסיף, כי "במידה שהמשרד להגנת הסביבה לא יפתח בחקירה פלילית בנושא לאלתר, עמותת "צלול" תגיש מחר בבוקר תלונה במשטרה. אסור לתת לנושא השפד"ן בתל אביב לחזור על עצמו באילת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully