וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקפה בסוריה כללה כוחות קרקעיים"

11.9.2007 / 19:24

על פי הדיווח ב-CNN, מטרת התקיפה היתה נשק אירני שהועבר לחיזבאללה דרך סוריה. "ההפצצה הותירה בור במדבר הסורי". גורם בממשל האמריקאי אישר את הדיווח

מטרת התקיפה של ישראל בסוריה בשבוע שעבר, היתה פגיעה בנשק שהועבר לחיזבאללה דרך סוריה, כך דיווחה היום כתבת רשת CNN כריסטיאן אמנפור. הכתבת ציטטה מקורות בארצות הברית ובאזור עצמו.

לפי הדיווח, ההפצצה של המטוסים הישראלים הותירה בור גדול במדבר הסורי ולא ברור אם הנשק שהופצץ שייך לסוריה או הגיע מאירן. כמו כן, בהתקפה, שכוונה לעיר תעשייתית קטנה על גבול סוריה-עירק, השתתפו גם כוחות קרקע שכיוונו את המתקפה האווירית.

כתבת רשת CNN ברברה סטאר טענה כי הדיווחים שהייתה תקיפה צבאית אושרו על ידי גורמים בממשל ובצבא האמריקאי. לדברי הגורמים, הם שמחים על כך שישראל מעבירה לסוריה וגם לאירן מסר שהיא יכולה להיכנס לשטחן ולתקוף כשיש צורך.

סוריה פנתה לאו"ם

סוריה שיגרה היום לאו"ם שתי איגרות למזכ"ל האו"ם [[באן קי-מון]] ולמועצת הביטחון של האו"ם, בהן ארצו מזהירה את ישראל מתוצאות מעשיה. באגרת נכתב כי "השתיקה המתמשכת מצד הקהילה הבינלאומית כלפי הפעולות הישראליות הבלתי חוקיות תעמיד את האזור, השלום והביטחון של שתי המדינות בפני תוצאות טרגיות שלא ניתן לשלוט בהן". בגלי צה"ל דווח, כי נציג סוריה באו"ם בשאר אל-ג'עפרי נמנע מלהגיש למועצת הביטחון בקשה לגינוי ישראל.

בשבוע שעבר התריע שר החוץ הסורי [[ואליד מועלם]] כי ארצו תגיש תלונה למועצת הביטחון בעקבות החדירה לכאורה של מטוסים ישראלים לסוריה. בנאום שנשא מול דיפלומטים זרים בדמשק, הביע מועלם חשש כי "מועצת הביטחון תנהג במוסר כפול, ומכיוון שהיא מצדדת בישראל היא לא תגנה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully