וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ניסה לגרור למכוניתו ילד בירושלים

23.8.2007 / 11:15

ח"כ אליהו גבאי (מפד"ל) ניסה לגרור למכוניתו תלמיד בי"ס יסודי, לאחר שתלמיד אחר השליך על רכבו שקית מים. גבאי מכחיש

חבר הכנסת אליהו גבאי (מפד"ל) איים והשתמש באלימות כלפי שני תלמידים בבית ספר יסודי בירושלים. מעדויות שהגיעו לידי מערכת וואלה! חדשות, עולה כי לפני כחודשיים התנפל חבר הכנסת גבאי על שני תלמידים מבית ספר יסודי בבירה, לאחר שתלמיד אחר, שאינו קשור לשניים, זרק שקית מים על מכוניתו. חבר הכנסת גבאי מכחיש את הדברים.

תחילתה של הפרשה לפני כחודשיים, סמוך לסיום שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים. חבר הכנסת גבאי נסע במכוניתו בשכונת קטמון בירושלים. במהלך הנסיעה, תלמיד מבית הספר היסודי "קשת" בשכונה, זרק שקית מים על מכוניתו, וניפץ חלק משמשת המכונית. לאחר מכן ברח אותו ילד מזירת האירוע.

זורק השקית הוענש

לאחר פגיעת השקית, גבאי עצר את המכונית, יצא ממנה והלך לעבר ילד וילדה אחרים שעמדו סמוך למקום, שניהם תלמידים בכיתה ו' בבית הספר. הוא צעק על שני הילדים, איים עליהם שייקח אותם למשטרה, וניסה לגרור אחד מהם בכוח לתוך מכוניתו.

"יצאו מהמכונית גבאי, ואיתו עוד גבר ואשה. הילד הפוגע עצמו ברח רחוק ולא היה מעורב בבלגן שהתפתח", סיפרה עדת ראייה. "הילדים שעליהם התנפל גבאי לא היו מעורבים במעשה כלל. גבאי ניסה לגרור בכוח לאוטו ילד אחד, כל זאת בזמן שהילדים אומרים לו שהם לא קשורים לזריקת הבלון. הגבר והאשה שהיו עם גבאי הציקו לילדים אחרים, כולל לילדה שישבה בכניסה לבית ספר ליד השומר. לאחד הילדים היו סימנים אדומים על הידיים כתוצאה מכוח פיסי שהפעילה כלפיו האשה".

בשלב זה התערבו אנשים שהיו בזירת האירוע, בהם מאבטח בית הספר, ועצרו את גבאי. לאחר מספר דקות עזב חבר הכנסת את הילדים, שכאמור כלל לא היו מעורבים בזריקת השקית והזמין את המשטרה. "הילדים היו מבוהלים, וכשהסתבר שזה חבר כנסת, תוך כדי האירוע, הם נדהמו".

בבית הספר "קשת" ביקשו לא להגיב על המקרה, וציינו רק שהילד שזרק את שקית המים הוענש בחומרה, בהתאם למדיניות בית הספר של אפס סובלנות כלפי אלימות ופגיעה באחר. "קשת", שנחשב לאחד מבתי הספר היסודיים הטובים ביותר בירושלים, דוגל בלמידה משותפת של תלמידים חילוניים ודתיים, על בסיס חינוך יהודי ופלורליסטי.

לא המקרה הראשון

חבר הכנסת גבאי הכחיש את הדברים. מלשכתו נמסר: "הנערים שתקפו את מכוניתו של חבר הכנסת אלי גבאי בחודש יוני וריסקו את שמשתו הקדמית תוך כדי נסיעה, נתפסו והועברו למשטרה שהוזמנה למקום ביוזמתו. יש לציין כי לאחר האירוע שלח אחד מהנערים מכתב התנצלות. בכל מידע נוסף אפשר לפנות למשטרה". מבדיקה של וואלה! חדשות עולה כי בעוד גבאי הגיש תלונה נגד הילד, הגיש גם בית הספר תלונה במשטרה נגד חבר הכנסת. חבר הכנסת גבאי היה בעבר מורה, מנהל בית ספר ומפקח מטעם משרד החינוך במחוז ירושלים.

אין זה המקרה הראשון של נבחר ציבור שמעורב בתקרית אלימה עם ילדים. השר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הורשע לפני שש שנים בתקיפת קטין ושילם קנס של כ-17,000 שקלים, לאחר שהכה ילד המתגורר באזור מגוריו בהתנחלות נוקדים. גם חבר הכנסת שמואל הלפרט (יהדות התורה) הסתבך עם המועצה לשלום הילד, לאחר שהודה לפני כמה חודשים כי בעבר נהג להכות את ילדיו, ברוח הפסוק "חושך שבטו שונא בנו".

"אסור לקחת את החוק לידיים"

ראש המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן אמר לוואלה! חדשות כי הוא מופתע לשמוע על המקרה, "מפני שמהיכרותי עם גבאי הוא אחד מחברי הכנסת היותר אדיבים ונעימי ההליכות. אני מאוד מקווה שהדברים שמיוחסים לו יתבררו כטעות, מפני שזה לא מתאים לחבר כנסת גבאי שאני מכיר".

עם זאת, קדמן מבקש להדגיש כי אם הדברים אכן התרחשו, הם חמורים מאוד. "צריך לזכור שילדים, גם בבית ספר יסודי, הם בני אדם ומן הראוי שנתייחס אליהם כבני אדם גם בשעה שאנו כעוסים. אם נהג חתך אותנו בכביש ועשה לנו עוול, לא היינו מעלים על דעתנו לגרור אותו למכונית. כך גם אם ילד עשה מעשה פסול, וזריקת שקית מים על מכונית נוסעת זה מעשה פסול ללא כל עוררין. אם מישהו נפגע, הדרך היחידה שיש לנקוט בה היא לפנות למשטרה, ולא לקחת את החוק לידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully