וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אלף חסרי בית בפרו

19.8.2007 / 3:25

עשרות ניצולים רעבים שאיבדו את ביתם בזזו את השוק בעיר פיסקו. אמש הורגש רעש אדמה נוסף, בדרגה 6 בסולם ריכטר

נשיא המדינה שמעון פרס הטיל על מזכירו הצבאי לבדוק עם צה"ל את הדרכים לסייע לפרו, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה השבוע.

בתוך כך, המשבר ההומניטרי במדינה מחריף: עשרות ניצולים רעבים בזזו אמש שוק מרכזי בעיר פיסקו שנפגעה קשות ברעש האדמה השבוע. רבים מתושבי האזור נמלטים בשיירות של משאיות ואוטובוסים. נשיא פרו מבקש מהניצולים להאזר בסבלנות והבטיח שאיש מהם לא ימות ברעב או בצמא.

כ-80 אלף אנשים איבדו את בני משפחתם או נותרו חסרי בית בעקבות האסון. היום התברר כי בחסות רעידת האדמה הצליחו 700 אסירים להימלט מבית הכלא המקומי והמשטרה מתקשה לאתרם.

רעש אדמה נוסף, בדרגה 6 בסולם ריכטר, הורגש אמש סמוך לבירת פרו לימה. ככל הנראה מדובר בתגובת "אפטר שוק" לרעידת האדמה שהתרחשה במקום בלילה שבין רביעי לחמישי. באזור חוששים מרעידות אדמה נוספות.

קודם לכן היום הכריזה פרו על שלושה ימי אבל בעקבות רעידת האדמה. ראש שירותי הכבאות מסר, כי באסון נהרגו לפחות 510 בני אדם וכי 1,600נוספים נפצעו. מאות מהמתים עדיין מוטלים ברחובות או קבורים תחת ההריסות, ובתי החולים כורעים תחת עומס הפצועים.

העיר פיסקו, שבה כ-130 אלף תושבים, ספגה את הפגיעה הקשה ביותר. ראש העירייה חואן מנדוסה מסר, כי 70% מבתי העיר נהרסו וכי נותקו קווי התקשורת וזרם המים. לדבריו, תושבי העיר זקוקים לעזרה רפואית בדחיפות. ממשלת פרו מחישה סיוע חרום לאזור שנפגע באמצעות מסוקים.

הרעידה הגיעה בשיאה לעוצמה של 8 בסולם ריכטר, והמוקד שלה היה כ-150 קילומטרים מבירת פרו לימה. היא גבתה קורבנות רבים מקרב תושבי המדינה. לדברי עדי ראייה, בניינים רבים בבירה קרסו, וכמה מרכזי קניות עלו באש. פינוי הנפגעים לא הסתיים עדיין.

כל הישראלים יצרו קשר עם הארץ

מדינות וארגונים מרחבי העולם נחלצים לסייע לממשלת פרו. בקול ישראל דווח, כי ארה"ב הודיעה כי היא שולחת סיוע לאזור האסון בסכום של 100 אלף דולר. האו"ם והאיחוד האירופי הודיעו כי יתנו סיוע בסך מיליון דולר.

שגריר ישראל בלימה ווליד מנסור אמר בראיון לגלי צה"ל כי "זו היתה רעידת האדמה הרביעית שאני חווה, אבל היא היתה הרבה יותר חזקה מכל השאר. אני גר בקומה ה-12, והבניין פה רעד דקה שלמה, בלי הפסקה".

כל הישראלים השוהים בפרו יצרו קשר עם משפחותיהם בארץ. בגלי צה"ל דווח כי לאחר שרשתות התקשורת בפרו נפלו, נותרו בארץ משפחות מודאגות רבות - ואולם, משרד החוץ הצליח היום בצהריים ליצור קשר עם כל המטיילים.

הישראלים המעטים ששהו באזור העיירות פיסקו ואיקה, המוגדר אזור אסון, יצרו קשר עם משפחותיהם כבר מוקדם יותר. משרד החוץ הודיע כי כספי סיוע על סך 20 אלף דולר, הועברו לשגריר ישראל בלימה. בקול ישראל דווח, כי הכסף ישמש לרכישת אוהלים ושמיכות לנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully