וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: מאות הרוגים ברעידת אדמה

16.8.2007 / 11:26

לפחות 330 נהרגו וכאלף נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר הלילה. חשש מרעידות אדמה נוספות במדינות האזור. לא ידוע על נפגעים ישראלים

הוסרה אזהרת ה[[צונאמי]] שהוכרזה הלילה בחופי [[פרו]], [[אקוודור]], [[צ'ילה]] ו[[קולומביה]], בעקבות סדרת רעידות אדמה חזקות שהורגשו באזור. שיאן של הרעידות התרחש בפרו, שם נהרגו לפחות 330 בני אדם וכאלף נפצעו בעקבות קריסת גג של כנסיה. עדי ראייה מספרים כי בניינים בבירה לימה קרסו, וכמה מרכזי קניות עלו בלהבות. לדבריהם, בסביבה ישנם עוד נפגעים רבים.

מוקד הרעש נמצא במרחק של כ-150 קילומטרים מלימה ועוצמתו 7.9 בסולם ריכטר. לאחריו הורגשו ארבע רעידות פחות חזקות, בעוצמה של 5.9 בסולם ריכטר. כל רעידות האדמה הורגשו בשטח של 41 קילומטרים רבועים.

חשש מתגובת "אפטר שוק"

גם בחופי יפן, סמוך לטוקיו, הורגשו מספר רעידות אדמה בעוצמה בינונית, אחת מהן בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר. כעת קיים באזור חשש מתגובת "אפטר שוק" שמשמעותה רעידות אדמה נוספות במדינות האזור.

משרד החוץ הודיע כי לא ידוע לו על נפגעים ישראלים כתוצאה מרעידות האדמה.

הישראלים היו שאננים

שניאור פייגין מבית [[חב"ד]] בלימה שבפרו סיפר לוואלה! חדשות שבשעות אלה המצב בלימה רגוע. "מדי פעם יש רעידות קלות, אבל אם לא הייתה הרעידה הגדולה, לא הייתי יודע שמדובר ברעידות אדמה", סיפר. פייגין שניאור הסתובב בהוסטלים הישראליים הלילה ולדבריו, הישראלים נראו שאננים למדי. התושבים, לדבריו, היו הרבה יותר לחוצים, ליד הטלפונים הציבוריים נוצרו תורים ארוכים ושוטרים שהיו ברחובות נתנו לאזרחים את הטלפונים הניידים שלהם כדי להתקשר ליקיריהם.

פייגין סיפר שלמרות הרעידות החזקות, לא ראה בלימה נזקים כבדים. "ראיתי את הבניינים רוקדים בצורה ממש רצינית, אבל לא ראיתי שישראלים נפגעו", אמר. לדבריו, הוא יודע על ישראלים שתכננו לנסוע ל[[הוארז]], עיר שנמחקה ברעידת אדמה בשנות השבעים, אבל הם ביטלו את הנסיעה בעקבות הרעידה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully