וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון נוסח אוסטרליה: קחו את הפליטים בתמורה לדלק וגנרטורים

10.9.2001 / 10:53

האי הזעיר נאורו שבאוקינוס השקט הסכים לקלוט 237 פליטים המוחזקים בידי הצי האוסטרלי, בנוסף ל-283 המהגרים האפגנים שכבר עושים דרכם אליו; נשיא האי: אנו שמחים לסייע לחברים

האי הזעיר נאורו שבאוקינוס השקט הסכים היום לקלוט 237 מהגרים בלתי חוקיים נוספים שהיו בדרכם לאוסטרליה על סיפונה של ספינה אינדונזית. אוסטרליה סירבה להתיר למהגרים להגיע לחופיה, ולפני יומיים השתלט הצי האוסטרלי על הספינה, והעביר את הפליטים לספינה שלו.

בתמורה תקבל נאורו מאוסטרליה דלק, גנרטורים חשמליים וחובות רפואיים של אזרחיה באוסטרליה יימחקו. נשיא נאורו, רנה האריס, אמר כי ארצו שמחה לסייע לחבריה. שר ההגנה האוסטרלי, פטר רייס, אישר את ההערכה כי הוצאות המבצע יגיעו לסכום של כ-10.4 מיליון דולר.

נאורו, השוכנת באמצע הדרך בין אוסטרליה להוואי, היא הרפובליקה הקטנה ביותר בעולם, שטחה 21 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה 12,000 תושבים. ממשלת האי הסכימה קודם לכן לקבל 283 מהגרים אפגנים מתוך 433 הפליטים שהגיעו על סיפון ספינת פליטים נוספת – ספינת המטען הנורבגית "טמפה" שהגיעה לאיי כריסטמס האוסטרליים. המהגרים האפגנים, שהשלטו על הספינה הנורבגית לאחר שכלי השייט שלהם טבע באזור אינדונזיה, יצרו משבר בינלאומי שנמשך מעל לשבוע, לאחר שקנברה סירבה להתיר להם לרדת לחוף.

הפרשה נפתרה, בעקבות התערבותן של נאורו וניו זילנד - שהסכימה אף היא לקלוט את יתרת הפליטים האפגנים – 150 במספר. בעודם עושים את דרכם לפפואה גיניאה החדשה, עצר ביום שבת הצי האוסטרלי את ספינת הפליטים האינדונזית – כשעל סיפונה 237 מהגרים. לאחר שהפליטים ייקלטו בשתי המדינות, ימשיך האו"ם לטפל בהליכי הרישום שלהם כמבקשי מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully