וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסטירה: ח"כ כהן פונה לביה"ח

שרון נובק

10.7.2007 / 19:13

ח"כ כהן הוכה הבוקר על ידי בכיר במשרד המשפטים במהלך דיון בוועדת החינוך. העו"ד המכה הודיע כי ייצא לחופשה ממשרד המשפטים

ח"כ יעקב כהן, שהוכה בפניו בידי בכיר משרד המשפטים עו"ד אמנון דה הרטוך, הועבר לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בקול ישראל דווח, כי הוא סבל מלחץ דם גבוה.

בתוך כך, עו"ד אמנון דה הרטוך, שסטר הבוקר לח"כ יעקב כהן הודיע על יציאה לחופשה ממשרד המשפטים. הודעתו באה לאחר שנשיאות הכנסת החליטה לשלול לצמיתות את אישור הכניסה שלו למשכן. עו"ד דה-הרטוך סטר לחבר הכנסת יעקב כהן, במהלך דיון ועדת החינוך של הכנסת הבוקר. השניים התווכחו בלהט על העברת תמיכה כלכלית ל-25 בתי ספר של המגזר החרדי. במהלך הוויכוח הטיח הח"כ בדה-הרטוך "אתה יותר גרוע מהגרמנים, הם רצו להרוס את הגוף ואתה רוצה להרוס את הנפש". דה-הרטוך סטר לכהן. כהן פונה למרפאת הכנסת ואילו דה-הרטוך פונה על ידי משמר הכנסת.

כהן תיאר לקול ישראל את התקרית: "זה היה ויכוח מקצועי, הוא התפרץ בצורה שאני עדיין לא ראיתי, ואחרי זה הוא אמר שאני גרמני. הוא אמר לי שהוא הולך לתת לי מכות, חשבתי זו בדיחה. הוא סטר לי, ראיתי כוכבים - היה לי שחור בעיניים"

בשיחה עם וואלה! חדשות התעקש יועץ התקשורת של ח"כ כהן, כי היה זה דה-הרטוך שקרא לכהן "גרמני", וסטר לו פעמיים בפניו. לדבריו, ח"כ כהן קורא לשר המשפטים לפטר את דה-הרטוך באופן מידי. "הוא לא ראוי לשמש במשרה בכירה במדינת ישראל ויש לאסור את כניסתו לכנסת, מכיוון שהוא מהווה סכנה לשלום הציבור".

"דה הרטוך הוא רציני וישר דרך"

ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר היום כי "עו"ד אמנון דה-הרטוך הוא אדם רציני, ישר דרך ואידאולוג, המהווה דוגמה וסמל של חתירה לממשל נקי כפיים". הוא הוסיף כי "מעטים האנשים שהיו מסוגלים להתאפק, ולא לתת סטירה אם אכן אמנון בחר "להעניק" אותה לח"כ".

לעומתו, גינה יו"ר ש"ס יעקב מרגי כל שימוש באלימות מכל סוג, וקורא לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לעקור את התופעה. "אם יש מי ששכח מהם גבולות הדיון הנורמטיבי - ראוי לרענן בפניו את הנהלים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully