וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה השמחה, דליה?

דורית אברמוביץ'

22.5.2007 / 8:35

דורית אברמוביץ' ראתה את דליה איציק צוהלת עם שובו של עבריין המין חיים רמון לכנסת, והשתכנעה עוד יותר שמקומה אינו בבית הנשיא

כשנכנס אתמול חיים רמון למליאת הכנסת, קידמה את פניו בקולות צהלה ממלאת מקום נשיא המדינה הנבצר קצב ויו"ר הכנסת, דליה איציק, וקראה בקול רם: "חיים רמון, התגעגענו אליך". בהינף משפט רע ונמהר הבהירה דליה איציק כי בינה לבין רוב ציבור הנשים בישראל פעורה תהום עמוקה, שגם מפרידה בינה לבין הסיכוי שלה להיות הנשיאה הבאה.

דליה איציק אינה מבינה כי לא מקבלים בקריאות שמחה מי שהורשע במעשה מגונה. איציק אינה מבינה כי מחיר חזרתו של רמון לכנסת ובקרוב לממשלה הוא השתקה של נפגעות נוספות שיחששו עוד יותר עתה לחשוף את פגיעתן מבכירים. דליה אינה מבינה כי הכס הרם הוא זמני, וללא ציבור של תומכות, היא עלולה להישאר עם קרנות המזבח בלבד, הרחק מבית המשכן. כדאי שדליה איציק תזכור מהיכן באה ולאן היא עלולה ללכת.

הזעם של ארגוני נשים כלפי התבטאותה החמורה של דליה איציק היום היא לא רק משום היותה אשה. הכעס נובע גם מתפקידה הנוכחי כממלאת מקומו של בכיר השלטון, שנחשד בשורה ארוכה של עבירות מין. אליו כנראה דליה איציק לא תשמח ואליו לא תצהל, בין אם משום שבעטיו זכתה לרגע קט של התנסות בתפקיד הנישא, ובין אם כי אתו זה עלול להיות מביך מדיי להתחבק. קצב הוא הסטריאוטיפ, רמון הוא הגיבור, הראשון חשוד, השני מורשע, אחד הוא רחוק מתמונת הנוף הציונית הלבנה, השני הוא "מלח הארץ", תכול עיניים וזחוח מבט. דליה איציק, במאמציה לטפס בסולם הדרגות של גברי המדינה, הפנימה היטב את השיעור החשוב והחמור ביותר בפוליטיקה הנוכחית- אמצי אל חיקך את שליטי האליטה, התנהגי כמותם ואמצי את יהירותם, אל תשכחי שאת אשה -שמחי וצהלי את ניצחונם.

כל שניתן לקוות לו הוא כי ה', האישה שהעזה להתלונן נגד רמון, לא שמעה ולא ראתה את התלהבותה של איציק היום. הבה נקווה כי ה', שנותרה לבדה, מסתתרת אל מול האליטה העוטפת את רמון, לא ראתה איך אשה אחרת רצה אל חיקו של מי שהורשע במעשה מגונה נגדה. הבה נתפלל כי ה' ושאר נשים אמיצות לא ייפול רוחן לגמרי אל מול נשים אחרות שמעדיפות את האדון.

ואל דליה איציק כל שנותר הוא לומר, הרחיקי במהרה את עצמך מכס השלטון, כי כמותך ממילא יש שם המון ואם אינך יכולה לזכור כי את אשה, עדיף כי תרחיקי עצמך מעמדה של שררה. ייתכן כי כבר עדיף המקור, ולא אשה שעושה הכל על מנת להיות מזדהה עם רמון. פני את מקומך לאשה אחרת, מישהי שלא תהא מושקעת כמותך בלהיות כמו החבר'ה, אלא תרצה ותוכל להוביל מהלך אחר בראשות הכנסת וכנבחרת של ציבור הנשים במדינה.

דורית אברמוביץ היא רכזת קואליצית ארגוני הנשים להרחקת עברייני מין מהשלטון ומרצה לאקטיביזם חברתי ומגדר במכללת ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully