וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הסטודנטים נמשכת

20.5.2007 / 7:14

עשרות סטודנטים המתנגדים להצעת הממשלה פרצו לישיבה הלילית שקיימו נציגי הארגונים, ופוצצו את השיחות. בהמשך היום תתקיים ישיבה נוספת

שביתת הסטודנטים תימשך גם היום, לאחר שארגוני הסטודנטים לא הצליחו להגיע להכרעה בנוגע לטיוטת ההסכם שהציעה להם הממשלה. הישיבה הלילית שקיימו הארגונים במכללה האקדמית בנתניה הסתיימה סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר, לאחר שעשרות סטודנטים המתנגדים להסכם, התפרצו למקום ופוצצו את הדיונים.

דוברת התאחדות הסטודנטים הארצית אמרה לוואלה! חדשות כי בהמשך היום, בשעות הצהריים, תתקיים ישיבה נוספת בנושא. הסטודנטים המתנגדים להסכם, שהגיעו לנתניה מאוניברסיטאות ומכללות בכל רחבי הארץ, צפויים גם הם לחדש את המחאה שלהם בשעות הצהריים.

אתמול בערב הודיע ארגון הסטודנטים כי הוא מקבל באופן עקרוני את טיוטת ההסכם, אך ממתין להבהרות משפטיות מסוימות מעורכי הדין שניסחו אותה. התאחדות הסטודנטים, לעומת זאת, עדיין לא גיבשה עמדה רשמית בנוגע להסכם, ואילו התאחדות הסטודנטים בתל אביב הודיעה בסוף השבוע כי היא מתנגדת להסכם.

הצעת הפשרה

כתבת 'הארץ' תמרה טראובמן:

אחת הדרישות העיקריות של ארגוני הסטודנטים היתה, כי גובה שכר הלימוד ייקבע בהידברות עמם ולא יעשה ללא הסכמתם. לפי הצעת הפשרה, המלצות ועדת שוחט יוגשו לממשלה, אך היא לא תדון בהן. תחת זאת, תיפתח הידברות בין נציגי הממשלה לנציגי שני הארגונים הארציים של הסטודנטים.

"ההידברות תסתיים בהמלצות מוסכמות", נכתב במסמך המוצע, וגם המלצות אלה יוגשו לממשלה. במסמך לא נכתב מה יקרה אם הצדדים לא יצליחו להגיע להסכמה. כמו כן, ההסכם אינו מונע משרי הממשלה להצביע נגד ההמלצות המוסכמות שיושגו עם הסטודנטים או, לחלופין, בעד המלצות ועדת שוחט.

עוד מוצע במסמך, כי הממשלה תשיב למערכת ההשכלה הגבוהה את המשאבים שנגרעו ממנה, בסך כמיליארד שקלים. החזר המשאבים ייעשה "במהלך השנים הקרובות" ו"במסגרת היישום של הרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה כפי שתאושר בממשלה". גם בהצעות פשרה קודמות שהציעו נציגי אולמרט, הוצע לסטודנטים שיוחזרו המשאבים שקוצצו, אך לא ננקב גובה הסכום.

כמו כן, נקבע כי יוקדשו 46 מיליון שקלים, שיועברו בשנת הלימודים הקרובה לסטודנטים במכללות הלא-מתוקצבות (מכללות פרטיות). הסכום ישמש למתן הנחה לסטודנטים אלה, בשיעור דומה לזה הניתן לסטודנטים במוסדות ציבוריים. 180 מיליון שקלים - מתקציב המוסדות להשכלה גבוהה ומתקציב ממשלתי - יועברו לצורך שדרוג סל השירותים לסטודנטים ושיפור רמת ההוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully