וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ההתנתקות לא היתה הנסיגה האחרונה

12.5.2007 / 13:32

בראיון לעיתון מצרי אמרה שרת החוץ שהקמת מדינה פלסטינית תחייב נסיגות מהגדה. לדבריה, הפלסטינים אשמים בקיפאון המדיני

שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי כפי שהתנעת תהליך השלום חייבה את הנסיגה מ[[רצועת עזה]], כך השלמת התהליך והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, תחייב גם נסיגות מן הגדה המערבית. לדבריה, "הנסיגה מעזה לא הייתה הנסיגה האחרונה".

בקול ישראל דווח, כי לטענתה היא מייצגת את דעת הרוב בישראל, התומך ברעיון של שתי מדינות לשני עמים, זו לצד זו. בראיון לעיתון "אל-אהראם" היוצא לאור במצרים, הדפה לבני את שאלות המראיין בנוגע לעתידה הפוליטי, וסירבה להשיב לשאלה, האם תנסה להתמודד על ראשות ממשלת ישראל.

את הראיון העניקה לבני כחלק מביקורה בקהיר, במהלכו דנה לבני עם נשיא מצרים [[חוסני מובראק]] במצב הביטחוני בעזה ובפרטי יוזמת השלום הערבית ודרכי הצגתה בישראל. בביקור נפגשה לבני גם עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט ושר החוץ הירדני עבדאללה אל-ח'טיב.

עוד אמרה לבני, כי ישראל אינה רוצה לשלוט על הפלסטינים, ומעוניינת בפשרה מדינית ובקידום תהליך השלום. לדבריה, האחריות על המבוי הסתום הנוכחי במגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית לא נובע משאיפות ישראל, אלא מחוסר יכולתם של הגורמים הפלסטינים המתונים לשלוט בגורמים הקיצוניים ובאלימות שהם מפיצים.

ביום חמישי דווח, כי כוחות הביטחון הפלסטינים תיגברו את פרישתם ברצועת עזה, בשיתוף פעולה של חמאס ופתח, על מנת לרסן את האלימות הפנימית ולחזק את ממשלת האחדות הפלסטינית. עם זאת, ככל הנראה מניעת פעולות נגד ישראל לא הוגדרה כחלק ממטרות תוכנית הביטחון החדשה.

מצרים: פתרון המשבר בהסדר מדיני

בתוך כך שלח שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט איגרות לשרי החוץ של מדינות ערב, בהן הוא מדווח על תוצאות הדיונים שקיים אמש בקהיר עם שרת החוץ ציפי לבני ועם שר החוץ הירדני עבדאללה אל-ח'טיב.

ממשרד החוץ המצרי נמסר גם, כי אבו אל-ריט צפוי לשלוח איגרות נוספות גם לנציגי ה[[קוורטט]]. עיתון אל-אהראם המצרי דווח, כי אבו אל-ריט דיווח על ההתפתחויות גם למזכ"ל [[הליגה הערבית]] עמרו מוסא, בשיחת טלפון אישית.

באיגרות ששלח אבו אל-ריט הודגש, כי רק בעזרת הסדר מדיני יוכל המשבר הישראלי-ערבי להיפתר, ורק "שלום צודק" הוא הדרך. בשבועות הקרובים יבוא לישראל צוות ההכנה של הליגה הערבית כדי לקיים דיונים מדיניים ולהציג את פרטי יוזמת השלום הערבית.

בהודעה על הביקור הודגש כי המצב הפוליטי בישראל לא יגרום לדחייתו. בגלי צה"ל דווח היום, כי המשנה לראש הממשלה [[שמעון פרס]] אמר שישראל מוכנה לפתוח במשא ומתן רציני עם גורמים ערבים בנוגע ליוזמת השלום. לדבריו, מדובר בהזדמנות היסטורית ש"אסור להחמיצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully