וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה שזיעזעה את העולם הערבי

יוני מנדל

30.4.2007 / 18:33

מחמוד אל-הומס לא ידע שביומיים הקשים בחייו, בהם תיעד את הרוגי בית חנון, הוא צילם שתי תמונות שיעלו אותו על מפת הצילום העולמית

פרס "תמונת השנה" של העיתונות הערבית הוענק לצלם פלסטיני העובד בסוכנות הידיעות הצרפתית, על תמונת תינוקת פלסטינית שנהרגה בהתקפת צה"ל בבית חנון.

הצלם, מחמוד אל-הומס, כבן 27, צילם את התמונה הטראגית בה נראית גופתה של תינוקת פלסטינית, רים אל-עת'אמנה, בת שנה, בעת הלוויתה בעזה, בנובמר 2006.

בהפגזה המוטעית על בית חנון נהרגו 17 בני אדם מבני משפחת אל-עת'אמנה.

"המצלמה לא משקרת"

תמונה אחרת של אל-הומס זכתה בפסטיבל בינלאומי לצילום בסין. גם היא צולמה בימי התקרית הקשה בבית-חנון, כשאל-הומס נכנס אל חדר מקררי המתים בבית החולים בעזה, וצילם את גופותיהם של שני ילדים פלסטינים מונחים על גופת אמם.

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר אל-הומס על היומיים בהם צילם את שתי התמונות החשובות בחייו. "לא חשבתי אז על זכיה בפרס", הוא אמר, "רצתי בין בית החולים, למקום הארוע ומשם להלוויות... צילמתי ביומיים האלו המון תמונות". לדבריו, "רציתי לצלם כמה שיותר על מנת שהעולם יידע על הפגיעה בחפים מפשע, על ילדים שלא ישחקו יותר ועל תינוקות שרק נולדו וכבר מובאים למנוחות". "המצלמה, להבדיל ממילים, לא משקרת".

"אני רוצה שהתמונה הזו תגיע לישראלים", אומר אל-הומס, "כי אני יודע שאין בן אדם בעולם שמקבל את מותה של תינוקת כמובן מאליו". "אני רוצה שהישראלים יבינו שמאחורי הסכסוך הפוליטי, יש המון אזרחים, נשים וילדים, חפים משפע, שמשלמים בחייהם... אני רוצה שתבינו שהצבא לא יביא אף פעם שלום, שהפתרון לא נמצא בפגזים ובטנקים, אלא בשיחות ובשלום".

אל-הומס אמר, כי הוא מקווה שיזכה שוב בפרס בינלאומי כה חשוב. "עם זאת", אמר, "אני מתפלל לאלוהים שהתמונה שתזכה בשנה הבאה תהיה של שלום ושל חיים, ולא של מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully